Ketahui Waktu-Waktu bagi Fisiologi Badan Anda

6:01 PM 0 Comments A+ a-

Hai ni Fai nak kongsikan Waktu-Waktu bagi Fisiologi Badan Manusia Berfungsi supaya kita tahu apa yang kita patut buat untuk kekalkan kesihatan tubuh badan kita.


 

*WAKTU FISIOLOGI BADAN BERFUNGSI*
 

πŸ•”5 - 7 pagi
Waktu di mana usus besar bekerja. Mesti disiplinkan diri utk *buang air besar* dalam waktu ini. Jika tak, penyakit akan berkumpul.
 
πŸ•–7 - 9 pagi
Wajibkan diri utk *bersarapan* . Jika tak, metabolisma badan akan turun mendadak. Sebab tu kadang2 orang bersarapan lewat lepas pukul 9, berat badan naik mendadak walaupun makan sekali sehari!
 
πŸ•˜9 - 11 pagi
Organ limpa bekerja. *Elakkan makan* dalam waktu ini.
 
πŸ•š11 - 1 petang
Jantung bekerja secara optimum.
*Elakkan bekerja berat, sebaiknya rehat dan tidur seketika* . Serangan jantung kerap terjadi ketika waktu ini.

πŸ• 1 - 3 petang
Usus kecil bekerja. *Sebaiknya buang air besar kali kedua* dalam waktu ini.
 
πŸ•’ 3 - 5 petang
Pundi kencing bekerja. *Sebaiknya buang air kecil* dalam waktu ini.
 
πŸ•” 5 - 7 petang
Ginjal bekerja secara optimum. *Elakkan badan terlalu dehydrated. Banyakkan minum air* dalam waktu ini.
 
πŸ•– 7 - 9 malam
Perikardium bekerja. *Elakkan makan makanan yang berat* pada waktu ini. Kajian dari Mail Online mengatakan waktu paling bagus untuk makan malam sebenarnya adalah dari pukul 6 petang sehingga 6:30 petang. Makan pada waktu malam juga akan menyebabkan kalori badan lebih mudah untuk bertukar menjadi lemak. Hal ini kerana badan kita biasanya kurang aktif pada waktu ini.
 
πŸ•˜ 9 - 11 malam
*Waktu terbaik utk berehat dan tidur* Badan anda perlu berehat ketika ini untuk menyempurnakan proses pencernaan makanan yang telah masuk ke dalam tubuh. Kerana pada waktu tidur, panas badan meresap ke dalam tubuh sehingga membantu mempercepatkan proses pencernaaan.
  
πŸ•š11 - 1 pagi
Hempedu bekerja. *Elakkan makan* , berat badan akan naik mendadak. Sedikit nasihat untuk orang muda, elakkan lepak sehingga ke awal pagi. Banyak kesan buruk pada jangka masa panjang terutamanya pada waktu selepas ini.
 
πŸ•1 - 3 pagi
Hati bekerja utk singkirkan toksik. *Elakkan berjaga* . Sering berjaga pada waktu ini berpotensi untuk kanser. Waktu ini adalah waktu terbaik utk deep sleep.
 
πŸ•’3 - 5 pagi
Peparu bekerja. Bagi pesakit asma, *elok amalkan bangun* pada waktu ini. Peparu menyerap oksigen dalam kuantiti yang tinggi. Disebabkan itulah Ibadah Solat Sunat Tahajjud dijadikan pada waktu ini. Allah itu Maha Besar lagi Maha Mengetahui.


Rasulullah SAW bersabda:
“Kerjakanlah solat malam sebab itu adalah kebiasaan orang solihin sebelum kamu, juga suatu jalan untuk mendekatkan diri kepada Tuhanmu, juga sebagai penebus segala amalan buruk, pencegah dari perbuatan dosa dan dapat menghalangi penyakit dari badan.” (Riwayat Tirmizi dan Ahmad r.a.)






Jom kita sama-sama amalkan untuk kesihatan yang optimum


credit







Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi:
Fai Nardir
Hp: 019-7428120
Email: nnurfairuz@gmail.com

Kalau Shaklee ni bagus kenapa tak pernah masuk iklan tv? Kenapa takde duta?

3:05 PM 1 Comments A+ a-

Kalau Shaklee ni bagus kenapa tak pernah masuk iklan tv? Kenapa takde duta?Ada juga yang tanya, kalau Shaklee tu bagus sangat, kenapa tak jual kat kedai/farmasi? Kenapa macam tak glamer sangat pun? Kenapa tak masuk iklan tv macam P***ga ke, Jus Nus****ra ke, Jus Ko**k ke?






Agaknya kenapa ya...



😏 Produk yang masuk iklan tv tu berbayar tau. Bukannya sebab produk tu yang paling hebat then dapat masuk iklan tv. Satu slot iklan 30saat tu kos dia belasan-puluhan ribu. Pihak Shaklee lebih utamakan bonus kami para pengedarnya, daripada Shaklee bayar puluhan ribu kat stesyen tv tu.
 

😏 Produk Shaklee tidak dijual kat kaunter kedai/farmasi kerana teknik pemasaran Shaklee Malaysia menggunakan kaedah jualan langsung; bukannya jualan secara runcit/komersial. Produk Shaklee eksklusif; bukan produk lambakan di pasaran luar. Hanya untuk mereka yang tahu menghargai kesihatan secara eksklusif yang layak menggunakan produk Shaklee.


😏 Istimewanya bila beli dengan pengedar bebas sah Shaklee ni, kami berikan konsultasi eksklusif untuk anda. Kami follow up & follow through sampai masalah anda kami berjaya bantu selesaikan. Kalau beli produk komersial di kedai, ada ke orang kedai tu follow up anda, tanya macam mana lepas makan xxxxx ni? Ok tak,ada apa-apa perubahan tak? Mana dapat kan konsultasi eksklusif macam kami... Hihi...


credit



Puas hati tak dengan 3 sebab ni? Hihihi... Kalau nak beli supplement Shaklee, beli lah dengan PENGEDAR SAH SHAKLEE ye. Jangan sesekali beli di LAZATLAH, MURAH.MY... etc... Ye, memang murahhh.. tapi bila makan tak berkesan.. Nanti mulalah nak kata yang Shaklee ni tak bagus. Sebenarnya ia kerana anda tidak dapat KONSULTASI EKSLUSIF daripada pengedar sah macam kami. Rugiii tau sebenarnya...

 


Tsunami Shaklee 2017, inshaaAllah








Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi:
Fai Nardir
Hp: 019-7428120
Email: nnurfairuz@gmail.com


Dalam Vivix ada Anggur.. Tapi apa bezanya anggur dalam Vivix dengan anggur biasa??

1:15 PM 0 Comments A+ a-

APA BEZA ANGGUR DALAM VIVIX DENGAN ANGGUR BIASA?

Ada yg cakap, "bahan utama Vivix tu anggur je kot.. campur itu ini sket, jual overpriced". Eh, tau ke dalam Vivix tu anggur jenis apa? Nama dia Anggur Muscadine. Agak-agak, ada jual kat mana-mana pasaraya kat Malaysia? Kalau ada pun, harga dia sekilo dalam RM100. Agak-agak, berapa kilo kita nak beli untuk betul-betul badan kita dapat manfaatnya?

 



Apa hebatnya Anggur Muscadine ni?


πŸ‘‰Ia mempunyai lebih dari 1 kromosom yg mengukuhkan profil polifenolnya untuk membantu penjagaan kesihatan manusia.
 
πŸ‘‰Ia mengandungi asid ellagik yang sangat pekat yang mana phyto-nutrient ini tidak dijumpai dalam mana-mana anggur lain. Unsur inilah yang menjadikan Anggur Muscadine mempunyai ciri-ciri menghentikan kimia penyebab kanser, serta mampu menjadi antivirus & antibakteria.
 
πŸ‘‰Untuk menghasilkan Vivix, Anggur Muscadine ini diekstrak melalu kaedah 'cold extract' bagi memastikan kandungan resveratrol & kebaikan polifenol anggur ini terpelihara & masih tulen untuk dinikmati oleh pengamal Vivix.
 
πŸ‘‰Anggur Muscadine ini kemudiannya digabungkan bersama Elderberry Eropah, Purple Carrot & Polyganum Caspidatum untuk menghasilkan Vivix yg 'ajaib'.







Apa lagi sebenarnya yang hebat tentang Vivix ni sehingga ia mampu;

✔️mengawal & merendahkan paras gula dalam darah bagi pesakit diabetes,
✔️mengurangkan paras kolesterol jahat & tekanan darah,
✔️menghalang pertumbuhan & perebakan tumor/sel kanser,
✔️menghalang alzheimer,
✔️mengurangkan pigmentasi, jeragat & bintik penuaan,
✔️mencegah masalah prostat,
✔️mengurangkan kelemumur & rambut gugur,
✔️mengurangkan komplikasi buah pinggang,
✔️mengurangkan kesan SLE/auto-immune,
✔️menjadikan tubuh kita 25 tahun lebih muda & bertenaga.

 

Kebanyakan produk komersil di pasaran sebenarnya memberikan kesan tenaga kepada penggunanya disebabkan oleh kandungan gula yang tinggi di dalamnya. 


Namun, TIDAK bagi Vivix. Campuran botanikal 100% dari bahan aktif semulajadi antara Anggur Muscadine, Lobak Ungu, Elderberry Eropah serta Polyganum Caspidatum menjadikan Vivix cecair supplement antioksidan yg PALING LENGKAP & BERKESAN. Bukan sekadar omong kosong tau. Tapi lengkap dengan kajian klinikal & Landmark Study tau. Testimoni orang yg dah merasai kehebatan Vivix ni laaaagi la beribu-ribu dah.
 

Jika anda BELUM PERNAH rasa & amalkan sendiri Vivix ni, anda BELUM LAYAK untuk menilai kehebatan sebenar Vivix


Jangan bandingkan harga Vivix dengan mana-mana produk kesihatan komersil mahupun produk MLM lain. Sebab memang tak ada yang setanding dengan Vivix dari segi keberkesanannya. Belum ada tau mana-mana jenama lain yg mampu mengeluarkan produk sehebat Vivix. Kalau ada pun satu hari nanti, mesti akan berganda-ganda harganya. 😎





credit info: Irda Bay rakan Shaklee Fai.. Fai sukaaa baca setiap yang dikongsikan beliau. Fai share info di sini, mudah2an lebih ramai yang tahu tentang khasiat Anggur dalam Vivix ni.



Semoga bermanfaat untuk semua







Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi:
Fai Nardir
Hp: 019-7428120
Email: nnurfairuz@gmail.com


Kalau air yang korang minum masuk lalat.. Apa yang korang buat? Buang air tu ke atau macam mana?

12:51 PM 0 Comments A+ a-

Kalau air yang korang minum masuk lalat.. Apa yang korang buat? Buang air tu ke atau macam mana?

Mungkin ada yang dah tahu tentang ini, tapi Fai nak share je untuk yang belum tahu..

Semoga bermanfaat..


Nabi SAW bersabda "Apabila seekor lalat hinggap ditempat minum salah seorang kamu, hendaklah ia menenggelamkannya ke dalam minuman tersebut kerana pada salah satu sayapnya terdapat penyakit dan pada sayap yang lainnya terdapat penawarnya"

(Hadis Riwayat Al-Bukhari)



Sumber: Al Quran Amazing, m/s 8 (Tibbun Nabawi)
 

 

Lepas ni jangan dibuang air yang dah masuk lalat tu ye 😍 😍 😍







Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi:
Fai Nardir
Hp: 019-7428120
Email: nnurfairuz@gmail.com

10 KEBAIKAN VIVIX yang anda perlu tahu

1:30 PM 0 Comments A+ a-

Hari ni misi nak tebas sawang yang menebal kat sini. Hihihi... Mulai hari ini, Fai berjanji konsisten update blog SETIAP HARI walaupun cuma satu entri sehari.. (saja lafaz ikrar kat sini, mudahan asbab doa anda, Fai boleh konsisten update blog setiap hari).

VIVIX?? Apa Vivix tu...


Vivix ialah minuman botani PREMIUM yang sangat bermanfaat untuk bantu tubuh badan lebih sihat dan cantik..

Vivix kaya dengan kandungan RESVERATROL dan POLIPHENOL yang kaya dengan ANTIOKSIDANT yang bantu memperlahankan proses penuaan..









Meh Fai nak kongsikan 10 KEBAIKAN VIVIX yang anda perlu tahu.



1) Menggalak penuaan yang sihat – AWET MUDA dan anti-penuaan

2) Membantu mengelakan kanser – MERENCAT SEL KANSER dari menjadi semakin serius

3) Mengurangkan risiko penyakit jantung – melindungi jantung

4) Mengurangkan kompilasi diabetes / kencing manis

5) Meningkatkan kesihatan arthritis dan MENYOKONG KESIHATAN SENDI – melindungi saraf

6) Mengurangkan insiden bagi penyakit nyanyuk

7) Membantu dalam proses penurunan berat badan (DIET)

8) Menyokong kesihatan mata

9) Meningkatkan kesihatan imun badan

10) Menggalakan kesihatan keseluruhan






Vivix..
untuk anda
untuk suami anda
untuk mak ayah anda

Vivix.. untuk semuaaa.. =)

 






Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi:
Fai Nardir
Hp: 019-7428120
Email: nnurfairuz@gmail.com