Kenapa ibu yang mengandung,bila dah bersalin.. mereka biasanya akan mengalami masalah lupa yang maha dahsyat??

9:00 AM 0 Comments A+ a-

Kenapa ibu yang mengandung,bila dah bersalin.. mereka biasanya akan mengalami masalah lupa yang maha dahsyat?? Soalan femess di kalangan para ibu. Hihi... Majoritinya memang akan mengalami masalah lupa. Padahal baru je sekejap pegang benda alah tu, bila suami tanya KUNCI kereta tadi awak letak kat mana? Terusss kepala otak ni rasa blur... Kosong... Kan kan...

 

Kenapa ibu yang mengandung,bila dah bersalin.. mereka biasanya akan mengalami masalah lupa yang maha dahsyat??


 
Urat putus..???

Tahu tak semasa mengandung, kolin dari badan ibu akan disalurkan kepada bayi. Begitu juga semasa menyusukan anak. Kolin ni penting untuk sel-sel otak kita ni nak bersambung. Tak cukup kolin, sel otak lambat sikit nak bersambung... Jadinya.. Respon pun slow sikit la..

Kolin juga sangat penting untuk berkembangan otak dan emosi anak yang dikandung dan disusukan. Mengikut Journal of Pediatrics, bayi yang tak dapat kolin yang cukup semasa otaknya sedang berkembang, ia boleh mengganggu perkembangan intelek, memory dan juga emosi, secara kekal.

 
Oleh itu, ibu-ibu sila dapatkan bekalan kolin secukupnya ok! 





Mana nak dapat kolin ni..??

Daripada Lecithin Shaklee.. Akademi Sains Kebangsaan menetapkan bahawa lesitin amat penting dalam pemakanan kerana ia merupakan sumber fosfolipid yang terdiri daripada kolina dan inositol, iaitu komponen utama membran sel dalam setiap organisma hidup yang berfungsi untuk mengawal aliran nutrien ke dalam dan keluar dari sel.

Lesitin juga akan ditukarkan kepada asetilkolina yang diperlukan untuk memelihara kesihatan tubuh.
  • Setiap sajian membekalkan 3.1g lesitin, yang mengandungi 468mg fosfatidilkolina dan 282mg fosfatidilinositol
  • Dirumus daripada sumber semula jadi iaitu kacang soya





Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi:


Fai Nardir
KEY COORDINATOR JUN'16 (8 points)
Contact No: 019-7428120
Email: nnurfairuz@gmail.com

Work at Home Mom. Fulltime Shaklee Independent Distributor Founder Project Shaklee Team (PST)