Soya tidak bagus..???

1:06 PM 0 Comments A+ a-

Soya tidak bagus..??? Ye memang SOYA tidak bagus jika ianya SOYA GMO !! 

Ayam asalnya bagus tak??
Bagus la kan, sumber protein.
Tapi ayam daging sekarang ni bagus tak? Sama ke mcm ayam zaman dulu..??

Tak sama sebab dah diubah suai genetik dan disuntik dengan macam-macam hormon / vaksin.
Penggemar ayam daging mudah dihinggapi KANSER, ini fakta bukan saya suka-suka kata.


Sama jugak dengan SOYA..
Cari yang NON-GMO tau..
Kerana hampir 80% soya di dunia ini telah diubah secara genetik..
Bermaksud, soya tersebut telah disuntik dengan hormon tumbesaran agar cepat membesar agar pihak syarikat boleh dapatkan keuntungan dengan lebih cepat.. 

Sifat asal soya ni BAGUS sebab mengandungi 9 jenis asid amino yang badan kita sangat perlukan.

Nak minum soya, pastikan ianya soya yang TIDAK DIUBAH SECARA GENETIK (Non-Gmo). 
Bahasa mudahnya soya yang tidak disuntik dengan hormon pembesaran, soya yang tumbuh secara SEMULAJADI, tanpa menggunakan racun bahan kimia. 



Alhamdulillah soya yang Fai ambil DIJAMIN 100% SEMULAJADI kerana ianya DIHASILKAN di bawah Program Pemeliharaan Identiti (IPP) Bermaksud, kesemua soya yang digunakan DIPANTAU KETAT dari proses penanaman sehingga ke pemprosesan untuk dijadikan serbuk soya. TIADA SUNTIKAN HORMON dan TIADA RACUN DARIPADA BAHAN KIMIA...


Soya tidak bagus..?? Kaji jangan terima bulat-bulat..







FAI NARDIR
KEY COORDINATOR JUN'16
Email: nnurfairuz@gmail.com

Work at Home Mom. Fulltime Shaklee Independent Distributor Founder Project Shaklee Team (PST)