Selawat Fatih, Membuka Asrar (rahsia) segala yang tertutup

5:21 PM 0 Comments A+ a-

Blogwalking tadi, terjumpa berkenaan selawat Fatih ni.. Ada blogger yang mengatakan ianya selawat untuk membuka segala yang tertutup. Jom kita baca huraian ringkas tentang selawat Fatih ni..

Selawat Fatih ini mampu membukakan asrar (rahsia) ajaib yang menghairankan oleh akal sesiapa yang dapat membacanya seratus kali setiap hari. Ramai yang mempertikaikan selawat ini tetapi mengejar sesuatu fadhilat itu tidak salah. Sememangnya naluri manusia inginkan sesuatu sebagai imbuhan, umpamanya pahala dan fadhilat membaca sesuatu selawat. Itulah hikmah diwujudkan fadhilat.







Kelebihan Dan Fadhilat Selawat Fatih:

Selawat Fatih juga mempunyai keistimewaan yang tersenidiri seperti mana yang telah disusun oleh para ulamak terdahulu. 
Antara kelebihan Selawat Fatih ialah :

1.  Berkata sebahagian ulamak Maghribi, berselawat sekali dengan Selawat Fatih menyamai 10 000 atau 600 000 yang lain.

2.  Dibaca 11 kali selepas solat fardhu, Allah akan mengampunkan dosa-dosa kecil dan aman tenteram jiwanya.

3.  Dibaca 21 kali setiap hari, luas rezeki dan keluarganya selamat dari kesusahan.

4.  Sesiapa beristiqamah berselawat Fatih 40 hari, dosanya akan diampuni Allah.

5.  Sesiapa mengamalkan  dengan istiqamah, nescaya akan terbuka rahsia keajaiban, menghilangkan dukacita, mendapat hidayah dan tercapai segala hajat. Dan akan menjadi ahli syurga, walaupun hanya membaca sekali seumur hidup.

6.  Kebanyakan daripada arifin menyebut bahawasanya selawat ini dapat membukakan asrar (rahsia) ajaib yang terhairan oleh akal sesiapa yang dapat membacanya 100 kali setiap hari,

7.  Sesungguhnya sesiapa yang tekun membacanya setiap hari 100 kali dibukakan baginya banyak daripada hijab. Dan hasil baginya daripada anwar. Dan ditunaikan segala keinginannya; dengan qadar yang tidak diketahui melainkan oleh Allah Ta’ala.

8. Sesiapa yang berselawat dengan Selawat Fatih ini sekali dalam hidupnya nescaya tidak akan dijilat api neraka.

Oleh kerana banyaknya fadhilat Selawat Fatih ini, maka marilah kita amalkan membacanya secara istiqamah.


Wallahu A’alam Bissowab


Credit: https://shafiqolbu.wordpress.com/






Subhanallah, begitu besar sekali fadhilat Selawat Fatih ni. Sebelum ni Fai memang pernah dengar bacaan selawat ni, tapi tak tahu pula namanya Selawat Fatih. Menyesal rasanyaaaa tak amalkan dari dulu lagi... Allahu Rabbi... InshaaAllah Fai akan istiqamah mengamalkannya setiap hari. Jom korang...






Fai Nardir
I'm more than willing to help
Email: nnurfairuz@gmail.com

Kenapa SUSTAINED RELEASED VITAMIN C ini dikatakan bagus untuk kulit?? Ia juga dikatakan sangat bangus untuk merawat masalah jerawat??

2:43 PM 0 Comments A+ a-


Kenapa SUSTAINED RELEASED VITAMIN C ini dikatakan bagus untuk kulit?? Bukan itu sahaja, Vitamin C Shaklee ini juga dikatakan sangat bagus untuk merawat masalah kulit muka berjerawat... 

Ini kerana Sustained Released Vitamin C Shaklee:

❤️ merangsang pembentukan KOLAGEN Membentuk – menyebabkan kulit menjadi tegang.
❤️ mencerahkan kulit.
❤️ melambatkan proses penuaan.
❤️ MENGHALANG PEMBENTUKAN PIGMEN yang menyebabkan masalah jeragat.



Antara kesan yang boleh dilihat selepas KONSISTEN dengan Vitamin C Shaklee:

🌼 kulit bertambah CERAH
🌼 kulit semakin BERSERI-SERI
🌼 parut jerawat semakin PUDAR
🌼 kecutkan JERAWAT dengan CEPAT
🌼 masalah kerap keluar jerawat dapat diatasi
















Alhamdulillah majoriti semua customer Fai berpuas hati dengan kesan Vitamin C Shaklee ni pada kulit wajah mereka. Rata-rata bagi feedback positif, MASALAH JERAWAT yang menghantui mereka bertahun-tahun KEMBALI PULIH dengan VITAMIN C SHAKLEE..


Korang yang ada masalah jerawat ataupun masalah kulit kusam, jangan segan silu hubungi Fai ok? 
InshaaAllah Fai akan bantu korang untuk dapatkan kulit muka yang cantik berseri.
Fai akan kongsikan TIPS MAKAN VITAMIN yang betul untuk membantu mengatasi masalah jerawat korang tu. 
Barulah boleh dapat kesan seperti yang diidamkan, bukan main makan macam tu je tau...


Jangan risau, Fai akan guide korang sampai masalah kulit muka korang pulih. InshaaAllah...







Pakar Kecantikan Anda:
FAI NADIR
I'm more than willing to help

Biskut Crunchy Nestum... Senang dan sedapppp...

1:03 PM 0 Comments A+ a-

Kisah sebelum cuti Deepavali hari tu. Kebetulan bahan-bahannya semua ada.. Fai pun buatlah biskut ni. Main campak-campak je. Adam jadi assistant. Bukan main suka lagi dia. Fai pregnant kali ni suka buat kuih pula. Hihihi...


Resepi Asal





Yang lain semua Fai ikut, cuma tambah serbuk koko je.. Memang crunchy sangat biskut ni. Krup krap krup karp bila mengunyah. Sedappp sebab ada nestum. Suka pula si Adam makan biskut ni. Dia siap beranagan kononnya buat kuih raya macam dalam cerita Upin Ipin tu. Hehehe...

Jom tengok reaksi si Adam tolong ibunya buat biskut..













Tak sempat masuk balang, Adam dah ngappp dulu.. Hihihi...



Cubalah Resepi ni, memang sedapppp...








FAI NARDIR
Email: nnurfairuz@gmail.com

CARA MUDAH UNTUK DAPATKAN KULIT MUKA YANG CANTIK BERSERI

3:34 PM 0 Comments A+ a-

Mudah je caranya, cuma perlu KONSISTEN dengan Vitamin C Shaklee.

Korang tau tak, Vitamin C Shaklee ni yang TERBAIK DI PASARAN kerana ia SATU-SATUNYA Vitamin C yang bersifat SUSTAINED RELEASE.. 
.
Bermaksud ianya dilepaskan perlahan-lahan supaya vitamin c tidak larut begitu sahaja dan tubuh badan kita sentiasa mendapat bekalan vitamin c.... 
.
.
Antara kesan yang boleh dilihat selepas KONSISTEN dengan Vitamin C Shaklee:

❤️kulit bertambah CERAH
❤️kulit semakin BERSERI-SERI
❤️parut jerawat semakin PUDAR
❤️kecutkan JERAWAT dengan CEPAT
❤️masalah kerap keluar jerawat dapat diatasi
.
.




Besttt kan?
.
Fai sendiri dah consume vitamin C Shaklee ni hampir 4 tahun secara konsisten dan sangat berpuas hati dengan perbezaanya. Jerawat jarang muncul, kalau ada pun sekejap je hilang..
.
Korang yang nak rasa perubahan seperti di atas, jangan segan silu hubungi Fai ok? Fai akan berkongsi tips2 untuk dapat kulit yang CANTIK :-)







Pakar Kecantikan Anda;
FAI NARDIR 

Testimoni Pencuci Muka Nutriwhite: "Selepas 2 minggu kulit lembut je"...

5:57 PM 0 Comments A+ a-

Korang tau tak??? Set NutriWhite Shaklee dihasilkan selepas  3 tahun para Saintis Jepun dan Amerika Syarikat Shaklee bekerjasama mengkaji. Hasil kajian bersama ini, para saintis telah memilih 16 bahan semulajadi terbaik untuk menjadi bahan utama di dalam set NutriWhite Shaklee ini. Antara kesan Nutriwhite Shaklee yang akan diperolehi pengguna ialah: 

❤️ Membantu mengawal keradangan kulit
❤️ Pengurangan tompokan pada kulit
❤️ Memberi kelegaan pada kulit
❤️ Kulit semakin cerah dan menyelesaikan masalah pigmentasi
❤️ Melembapkan kulit dan memelihara kulit dari rosak
❤️ Menegangkan dan menyegarkan kulit wajah
❤️ Membuang toksin tidak hairanlah 


Ok, hari ni Fai nak cerita tentang Nutriwhite Gentle Deep Foaming Cleanser dulu... atau nama glamournya PENCUCI MUKA NUTRIWHITE 😊

1. Membersihkan dan menyegarkan kulit.
2. Rumpai laut menghilangkan kekotoran, membuang sel-sel mati dan menegangkan.
3. Alga hijau menyahtoksin dan melembapkan.
4. Strawberi begonia mencerahkan dan mengimbangkan pigmen.
5. Lembut dan menyegarkan.


Testimoni Nutriwhite:


"Kulit makin cerah, sekata dan tiada minyak lagi lepas guna nutriwhite shaklee"

"Muka rasa lebih bersih dan jimatttt! Tahan 6-8 bulan.."

"Kulit rasa moist dari sebelum ini, kulit tak lagi kering!"

"Selepas 2 minggu kulit lembut je"







Yang bestttnya Nutriwhite Deep Foaming Cleanser ni BEBAS PARABEN. Jadi, ianya Selamat untuk kulit muka anda...










Pakar Kecantikan Anda:

Fai Nardir
I'm more than willing to help

9 petua mudah untuk menjadi cantik

10:28 PM 0 Comments A+ a-

PETUA UNTUK MENJADI WANITA CANTIK


Gambar sekadar hiasan :-)



1. Amalkan bangun pagi dan mandi sebelum masuk Azan Subuh.

2. Sebaik bangun tidur, sebelum menggosok gigi, minumlah 1 gelas air putih bersuhu bilik. Kulum air tegukan pertama di dalam mulut untuk seketika dan bacakan dalam hati Selawat Nabi 3 x, barulah disusuli dengan menghabiskan segelas air tersebut

3.Sewaktu membasuh muka di awal pagi atau setiap kali membasuh muka,tadah air ditapak tangan sambil bacakan Selawat Nabi 3x, hembuskan pada air dan usapkan air tersebut ke wajah bermula dari dagu menaik ke atas hingga ke dahi, ulang usapan ini sebanyak 3 x. Jangan basuh muka bermula dari dahi turun ke dagu kerana ini menyebabkan muka cepat berkedut.

4. Selepas solat Subuh, bacalah Surah Yusuf, kemudian teguk sebanyak 3 kali sahaja air suam, InsyaAllah ia membuatkan wajah awet muda dari usia sebenar.

5. Selepas solat Isya', amalkan baca Al-Fatihah 1 x, Ayatul Qursi 1 x dan surah Al-Waqiah dari ayat 35 hingga 38 sebanyak 7 x, ditiupkan pada segelas air dan niatkan

"Ya Allah perindahkanlah tubuh dan rohku dan perbaikilah hubungan dengan suamiku"

6. Surah Al-Waqiah ayat 35-38 juga elok dibaca di dalam hati sebanyak 3 x sebelum jirusan pertama air ke badan sewaktu mandi





7. Jangan makan bersulam air, sebaiknya minum air kosong 1 gelas 30 minit sebelum makan, dan 30 minit selepas makan

8. Amalkan membaca Al-Quran dengan niat ikhlas kerana Allah SWT

9. Perbanyakkan Selawat Nabi, sentiasa sedekah senyuman, perbanyakkan solat Tahajud


Amalkan hari-hari....in shaa Allah kelihatan 'cantik'... Cantik bagaimana? Cantik 'hati', cantik jiwa, roh, wajah dan perasaan.



Credit: FB Pakar diari hati





Mudah je sebenarnya petua-petua ni.  Dari zaman belajar lagi Fai dah pernah dengar petua cantik ni..
Tapi nak jadikan kita istiqamah tu yang agak payah. Betul tak?? 
Jom sama-sama amalkan. Biar sedikit asalkan istiqamah :-)






Fai Nardir
I'm more than willing to help

Jatuh Cinta dengan masker Vivix..

9:37 AM 0 Comments A+ a-

Pertama kali bermasker dengan Vivix, dua minggu lepas. Takde keje kat kampung, kita pun bermasker lah. Hihihi... 

Testimoni yang dah pernah bermasker dengan Vivix:

"Masa pakai tu memang horor sikit.. Kalau suami balik rumah pun boleh pengsan tengok muka si bini ni ha.. haha.. Tapi lepas cuci, HASILNYA MACAM BUAT PLASTIC SURGERY! ewahhhh overclaim sangat hahahha.. Tapi memang syokkkk weh! KUKIT RASA SANGAT LEMBUTTTT.. glowingggg dan licinnnn.."

Memang Fai teruja bila baca testimoni ni. Masa tu, Fai pakai masker Vivix dalam sejam je. Tak sabarrr nak tengok apa hasilnya. Hihihi.. Senang je, sapu Vivix tu nipis-nipis keseluruh muka. Lepas sejam, basuh muka dengan pencuci...




Muka kemerahan sebab warna merah Vivix



Pagi ni kali kedua Fai bermasker dengan VIVIX... Tapi kali ni tambah Collagen Powder pula, kasi teganggg muka. Serius memang besttt weh masker VIVIX ni...

Fai ade kesan parut jerawat kat bawah dagu, kemerahan dan berkudis sebab tangan ni gatal suka dok kopek kudis tu. Hihihi... Dah sebulan tak hilang-hilang. Fai sendiri tengok muka kat cermin pun rasa "geli" 😣

Alhamdulillah lepas bermasker Vivix hari tu, kesan parut jerawat tu semakin kecuttt. Lepas tu setiap hari Fai sapu dengan HerbalBlend dan Vitamin E...

Syukurrr parut jerawat tu dah semakin pudarrr. Lagi sikittt je nak hilang. Boleh la fefeling retisss time adik kawen nanti. Kikiki... (Kite pulak yg over)






Korang yang ade Vivix tu kalau rajin, buatlah masler Vivix ni ye... Memang bestttt sangat kesannya. Buat seminggu 1-2 kali pun dah cukup. 








Fai Nardir
I'm more than willing to help

Tak sangka rupanya PETOLA ni banyakkk khasiatnya...

3:36 PM 0 Comments A+ a-

Hari ni lunch masak sayur petola bening dengan so hoon.. Sedapppnya.... Hihihi.. Rasanya memang dah lamaaa sangat Fai tak makan petola ni, ada rasanya dalam 3 tahun tak makan petola. Hihi..  Lepas makan tadi google khasiat petola. Subhanallah, rupa-rupanya petola ni sangattt banyak khasiatnya.




Tadi masak petola dengan so hoon je.. Lepas ni boleh tambah fucuk pula. Mesti lagi sedappp. Hihihi...




8 Khasiat Petola

Petola adalah rendah lemak tepu dan juga rendah kalori. Ia benar-benar kaya dengan serat pemakanan, vitamin C, riboflavin, zink, thiamin, besi dan magnesium.


1.Pembersih darah 
Memakan petola dengan kerap adalah cara yang berkesan untuk membersihkan darah anda dari bahan tercemar. Di samping itu ia bertindak untuk meningkatkan kesihatan organ hati.


2.Memiliki sifat laksatif
Sayuran ini diiktiraf kerana mempunyai sifat-sifat julap sihat secara semulajadi. Petola boleh dijadikan sebagai ubat yang amat berkesan terhadap masalah sembelit dan mungkin juga boleh digunakan untuk menyembuhkan penyakit buasir. Ia mempunyai keupayaan membantu sistem penghadaman perut.


3.Penyembuhan penyakit kuning
Khasiat yang diperolehi daripada sayuran ini berupaya untuk menyembuhkan jaundis (sakit kuning) kerana keupayaannya dalam membersihkan organ hati. 

Boleh la cuba petua ni masa berpantang nanti (>___<)


4.Bermanfaat untuk penyakit kencing manis.
Kualiti tertentu terdapat pada petola membolehkan ia membantu pesakit kencing manis. Ini kerana kewujudan insulin seperti peptida dalam sayuran ini yang dapat mengurangkan paras gula dalam darah. Selain itu juga ia mengawal paras tahap insulin darah ke kuantiti yang diperlukan.


5.Membantu penurunan berat badan
Ia adalah sangat rendah dalam kandungan lemak tepu; kedua, ia mempunyai penggunaan yang lebih rendah kolesterol ke arah badan; ketiga, ia menawarkan jumlah yang sangat ideal lemak dan kalori; keempatnya ia mengandungi banyak air di dalamnya. Nilai pemakanan yang terdapat pada petola seperti serat pemakanan, vitamin dan mineral adalah sumber penting untuk mengurangkan berat badan.


6.Anti-radang dan anti-biotik
Sifat anti-radang dan juga anti-biotik seolah-olah berkaitan dengan sayur-sayuran tertentu. Ia adalah kaedah semulajadi yang sangat baik untuk menghapuskan sebatian toksik pada badan.


7.Mengukuhkan sistem imun
Mekanisme pertahanan yang kuat bermakna badan akan lebih mampu untuk bertahan terhadap jangkitan bakteria dan mengekal kesihatan. Petola diikatakan mempunyai sumber mekanisme pertahanan untuk memerangi jangkitan dan juga virus.


8.Baik untuk perut
Selulosa yang banyak dalam petola membantu anda untuk memerangi masalah usus dan di samping itu membantu penyembuhan buasir.







Manfaat kesihatan tambahan

Ia juga membantu untuk mengawal keasidan serta ulser pada perut.
Berfaedah untuk menawarkan keselesaan kepada keletihan dan juga kebimbangan.
Beta karotena di dalam petola baik untuk kesihatan mata dan diiktiraf untuk meningkatkan penglihatan.
Ia juga boleh mencegah keguguran rambut dan juga gigi. 
Diabetes jenis 2 boleh disembuhkan dengan pengambilan petola dengan kerap.





Korang yang dan baca khasiat petola ni, confirm lepas ni akan sukaaa petola... Kan kan... 😊😊😊







Fai Nardir
I'm more than willing to help

Sarapan berkhasiat, Sirap VIVIX Shaklee...

11:27 AM 0 Comments A+ a-

Korang dah sarapan? 
Pagi ni Adam sarapan SIRAP VIVIX dengan karipap.. Hihi...

Sejak nak wean off kan Adam ni, setiap hari memang Fai akan buatkan dia air sirap. Sirap tu takde rasa pun. Warna merah tu sebagai syarat je. Tak elok budak-budak bagi minum manis-manis, nanti boleh jadi hyper. Nak jadikan sirap tu berkhaisat, Fai tambah setitik Vivix. Takpe setakat nak bagi si kecik ni setitik Vivix je. Hehehe... Sekurang-kurangnya dia dapat lah khasiat dari Vivix tu...







Nak order supplement terbaik Shaklee contact ibu Adam ye (>____<)







Fai Nardir
I'm more than willing to help





Sustained Released Vitamin C Shaklee, vitamin C yang TERBAIK...

1:09 PM 0 Comments A+ a-

Korang tau tak? Haiwan boleh menghasilkan vitamin C sendiri TETAPI manusia tidak boleh. Manusia tidak dapat menghasilkan sendiri vitamin C dalam badan sebaliknya kita harus memperolehinya daripada pemakanan seharian. 

Kita digalakkan mengambil buah-buahan dan sayur-sayuran lima kali sehari. Namun kekangan masa dan tekanan kehidupan masa kini menyebabkan vitamin C tidak dapat diserap oleh badan secara optimum dan lebih banyak keluar melalui air kencing. Menurut Dr Bruce Miller, dos yang dicadangkan ialah 500mg sehari iaitu bersamaan 7 setengah biji Oren. Jika kita mampu, tidak perlulah menelan pil vitamin c lagi... tetapi jika sebaliknya, adalah dinasihatkan agar mendapatkan vitamin c dalam bentuk tablet.





Keunikkan Sustained Released Vitamin C Shaklee:

❤️ Vitamin C Shaklee adalah yang pertama, SATU-SATUNYA VITAMIN C YANG BERTINDAK SECARA PELEPASAN JAM DEMI JAM SELAMA 5 JAM untuk memenuhi keperluan tubuh.
♥️ Satu tablet membekalkan 525.35mg vitamin c semulajadi iaitu bersamaan dengan 7 biji setengah buah oren.
❤️ Membekalkan120mg Citrus Bioflavonoids Complex.



Fai dah 4 tahun konsisten dengn Vitamin C Shaklee ni... Alhamdulillah, tahap kesihatan amat memuaskan...







Fai Nardir
I'm more than willing to help



Salam Jumaat

3:40 PM 0 Comments A+ a-

Sebarkan manfaat.
Ketepikan mudharat.

Sebaik-baik manfaat seorang muslim
adalah pada lidah dan tangannya.

Ucap yang baik-baik.
Lakukan yang baik-baik.

Semoga kita jadi manusia terbaik.



Salam Jumaat bloggers 😊





Credit: FB Ahmad Taufiq








Fai Nardir
I'm more than willing to help

Anda sangat memerlukan Vitamin C sekiranya........

11:46 AM 0 Comments A+ a-

Anda sangat-sangat memerlukan vitamin C sekiranya.......






1. PEROKOK
Kerana asap rokok memusnahkan vitamin C dengan cepat. Perokok perlukan vitamin C untuk membersihkan darah daripada logam berat dan untuk mengelakkan kerosakan buah pinggang

2. PESAKIT KENCING MANIS 
Bagi pesakit kencing manis, vitamin C PENTING untuk menjaga salur darah agar tidak mudah pecah, mencegah darah daripada menjadi keras bagi mengelakkan strok dan jantung tersumbat

3. Demam atau selsema 
Sistem imunisasi badan perlukan vitamin C dengan banyak untuk melawan jangkitan kuman/bakteria.

4. Menjalani pembedahan 
Untuk cepat baik pulih luka pembedahan dan melawan jangkitan kuman akibat pembedahan.

5. Orang yang sering STRESS
Vitamin C MUDAH termusnah akibat 'stress'

6. Ibu Hamil
Amat PENTING ibu hamil mengambil vitamin C kerana banyak kesan kekurangan vitamin C untuk ibu hamil. Antaranya: gusi mudah berdarah, sering demam dan selsema. Akibat kepada bayi, kemungkinan lahir kurang matang dan bayi mengalami eczema.

7. Mengambil pil perancang, antibiotik
Kerana ubatan ini boleh MEMUSNAHKAN vitamin C

8. Untuk CANTIK dan AWET MUDA
Menurut pakar kecantikan, seseorang itu perlu mengambil 3000mg vitamin C sehari untuk tampil cantik dan awet muda.



Bulan ni promosi VITAMIN C tau... Beli DUA botol, jimatt RM25++... 😊















Fai Nardir
I'm more than willing to help