Petua Sekiranya Anak Mengidap Cacing

1:25 AM 0 Comments A+ a-

Petua sekiranya anak mengidap "cacing"... Fai pun baru PERTAMA KALI tahu tentang petua ni. Untuk entri penuh boleh baca di SINI


Tanda-tanda anak mengidp cacing:

- demam on off...kejap ok kejap tak ok. walaupun dah makn ubat
- kadang2 dia rasa lemah pastu asyik buat perangai (merap)
- makan tak lalu
- cirit
- ada setengah akan muntah-muntah


Petua yang diberitahu oleh sis ini sekiranya anda mengidap cacing adalah dengan MANDIKAN anak dengan DAUN BETIK.


1. ambik daun betik macam dalam gambar




2. Ramaskan daun betuk tersebut dalam air sampai hancur, sehingga air bertukar menjadi warna hijau. Macam dalam gambar. Lepas tu tapis. 
(Air betik ni kurang hijau sbb nak buat contoh jer. yg mandikan aira mak yg buat color dia lagi hijau terang.)

3. Mula2 mandikan anak macam biasa dulu. Mandian terakhir baru mandikan dengan air betik. Mandi Bermula dari LEHER KE BAWAH, SAMPAI KAKI. KEPALA JANGAN TAU. MANDI WAKTU PETANG JER. (ini petua org dulu2..)

4. Mandi 3 hari berturut-turut pada waktu petang.


Alhamdullilah dengan izin Allah aira dah sihat dah makan lalu. dah tak demam..syukur....nak mandi selalu pun okey jugak air betik nie...contoh 2 atau 3 minggu sekali ker.


______________________________________

Semoga petua ini membantu anda juga (>_____<)







Fai Nardir
I'm more than willing to help





Work at Home Mom. Fulltime Shaklee Independent Distributor Founder Project Shaklee Team (PST)