6 langkah MUDAH membuat MASKER SEMULAJADI di rumah.. MURAH dan sangat menjimatkan...

12:43 PM 1 Comments A+ a-

Masker Alfalfa berfungsi untuk mereka yang inginkan kulit yang halus, memudarkan parut jerawat dan jeragat. Hanya perlu lakukan seminggu 1-2 kali sahaja dalam seminggu...


Berikut adalah cara-cara untuk membuat masker Alfalfa :

  1. ambil 3 biji Alfalfa, ditumbuk sehingga halus.
  2. dibancuh dengan beberapa titis air. Jangan terlalu cair dan terlalu pekat.
  3. pastikan mencuci muka terlebih dahulu dengan membilas menggunakan air suam bagi membuka liang-liang pori di wajah
  4. kemudian,sapukan masker yang telah dibuat tadi di wajah anda
  5. biarkan ia kering selama 30 minit
  6. akhir sekali,bilas wajah anda dengan menggunakan air suam.



credit: FB Yatie Mel







Feedback daripada raka-rakan yang dah pun mencuba masker Alfalfa


"Best sangat pakai masker alfalfa.. buat scrub skali.. mcm nurul ada resdung terasa gatal2 kat muka.. mula2 jelah.. pas2 rasa muka segar jer.."


"Kalau pakai masker alfalfa tu selalu je timbul whitehead kat hidung..senang la nak picit..suka masker alfalfa.."


"Rasa macam pakai masker betul2 yg Jual kt pasaran tu...Sebab masa letak kat muka dia biji2 tu kan, rasa macam scrub yg jual kat farmasi. Terus jatuh cinta nak stick dengan alfalfa sebagai masker. Lagi murah kos.. Hihi."


"Baru wat masker esp + Alfalfa tadi. Mula2 rasa panas kat muka..sebab ade rasa pedih kena luka jerawat.. tapi lepas 3-4 minit camtu da okay. Betui la jerawat kecut dan kulit rasa halus :-) ....."





Fai pun tak cuba lagi masker alfalfa ni.. Baca feedback dari kawan-kawan memang rasa teruja nak bermasker dengan Alfalfa.. Semalam "lesung" comel khas untuk menumbuk alfalfa dah dapat, so malam ni boleh lah kita buat operasi masker secara besar-besaran ye... Hihihi... Tak sabar nak share feedback selepas bermasker dengan korang...








Fai CeritaCinta
Senior Coordinator Feb'15 (5pts)
Contact No: 019-7428120
Email: nnurfairuz@gmail.com

Work at Home Mom. Fulltime Shaklee Independent Distributor Founder Project Shaklee Team (PST)