12 Tanda-tanda kekurangan Vitamin C dalam Badan

2:30 PM 1 Comments A+ a-

Entri kali ni biar gambar berbicara.. Hehehe... Agak-gaknya, pada korang ada tak salah satu daripada tanda-tanda yang ada dalam gambar ni..??







Masa zaman sekolah menengah dulu kawan baik Fai, Liyana selalu tegur kulit Fai nampak kering. Dia siap "bising" lagi kat Fai suruh sapu losyen setiap malam sebelum tidur. Hihi.. Ingatkan kurang minum air, rupanya KULIT KERING tu TANDA KEKURANGAN VITAMIN C DALAM BADAN. Bukan kulit muka Fai tau yang kering, tapi di bahagian tangan. Bila "goreskan" kuku pada kulit tangan akan nampak garisan putih... Alhamdulillah sejak konsisten makan vitamin C setiap hari, kulit Fai dah tak kering lagi... 


Dulu masa kecik, ibu memang ada bagi Fai vitamin C.. Tak ingat jenama apa, tapi bila pegang lama sikit kat tangan nanti warna oren vitamin c tu akan luntur pada tangan. Tu tandanya vitamin c tersebut mengandungi pewarna. Bermaksud ianya BUKAN SEMULAJADI...





Pilihan Fai adalah SUSTAINED RELEASED VITAMIN C SHAKLEE... 100% SEMULAJADI, TIADA PENGAWET DAN TIADA PEWARNA... 


Sustained Released Vitamin C Shaklee adalah vitamin C pilihan Fai sekeluarga


KEUNIKKAN Vitamin C Shaklee, ia mengandungi BIOFLAVANOID... Secara UMUMNYA, Bioflavonoid bekerja efektif bersama vitamin C dan membantu vitamin C tersebut dalam menjalankan fungsinya dengan BAIK... So, takde lah membazir vitamin C yang kita makan tu kerana dapat DISERAP SEPENUHNYA KE DALAM TUBUH BADAN...







Fai CeritaCinta
Senior Coordinator Feb'15 (5pts)
Contact No: 019-7428120
Email: nnurfairuz@gmail.com

Work at Home Mom. Fulltime Shaklee Independent Distributor Founder Project Shaklee Team (PST)

1 comments:

Write comments
nur fariza
AUTHOR
December 26, 2014 at 10:33 AM delete

vitamin c ni mmg bagus la fai

Reply
avatar