ESP Shaklee mampu mencegah kanser..

11:20 AM 1 Comments A+ a-

ESP mampu mencegah kanser..??? Betul ke?? Macam mana ESP boleh membantu mencegah kanser??


Jom kite berkenalan dulu dengan kanser..


APAKAH KANSER
  • Kanser ialah sel yang terhasil secara tidak normal dalam badan seseorang. Satu kelompok sel kanser dipanggil tumor dan jika tidak dirawat ia boleh membesar dan merebak ke anggota badan yang lain.
  • Tumor ini akan mengelilingi sel dan mengambil khasiat daripada sel. Tumor ini mungkin adalah kanser. Sel-sel kanser ini akan berkembang dan tersebar ke organ badan yang lain melalui saluran darah dan limpa.
  • Setiap orang ada sel kanser dalam badan. Sel kanser ini tidak kelihatan dalam ujian atau pemeriksaan piawai sehinggalah mereka telah berganda ke beberapa juta.
  • Sel kanser tidak mempunyai bentuk khas, wujud dalam pelbagai saiz dan berbeza daripada sel sihat yang mempunyai bentuk seragam. Ia boleh dilihat dengan jelas di bawah mikroskop.









Bagaimana ESP dikatakan mampu untuk MENCEGAH KANSER??


ESP mengandungi kandungan protein yang lengkap dan ISOFLAVONE mencukupi di mana isoflavone adalah bahan semulajadi yang diperlukan untuk MELAWAN KANSER.. Kandungan GENISTEIN dan DAIDZEIN dalam isoflavone inilah yang akan merencatkan sel kanser daripada merebak...



GENISTEIN
  • Berfungsi untuk halang pertumbuhan salur darah baru ke sel kanser. Jadi, sel kanser yg sedia ada dlm badan kita akan terbantut nak membesar sebab tak cukup nutrient yg disalurkan kepadanya.
  • Boleh mengurangkan risiko breast kanser dan prostat.
  • Mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser.
  • Memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser.
 
DAIDZEIN
  • Halang hormon penggalak / pertumbuhan sel kanser dari sampai ke sel kanser.
  • Bekerjasama dgn GENISTEIN untuk halang (block) enzim yang menyebabkan pertumbuhan tumor.
  • Bermanfaat kpd wanita dalam mengawal kesan “potent estrogens” yg boleh merangsang pertumbuhan sel kanser payudara.



Bila dah baca pasal kanser ni, jadi takuttt pulak. Yelah, baru Fai tahu rupa2nya dalam badan kita ni memang dah ada sel kanser, cuma sel kanser tu tak merebak jer lagi. Yang buat Fai bertambah takut sebab setiap hari kita semua ni tak terlepas dari pengambilan makanan yang merupakan agen kepada kanser dan hampir 90% makanan kita bersifat asid dan mempunyai kandungan aditif yang tinggi seperti pewarna dan perasa tiruan, pemanis buatan, pengawet dan pelbagai lagi campuran bahan kimia yang merbahaya… Nak2 makanan yg dibakar mcm sate, ayam percik, ayam golek… Makanan2 ni semua terlalu tinggi tau kandungan RADIKAL BEBAS… 



Mencegah lebih baik dari mengubati... Betul kan..?? Antara langkah yg Fai ambil untuk mencegah kanser, Fai kurangkan makanan yang bakar-baka.. Fai dengan hubby memang suka makan sate. Sejak tahu tentang sel kanser ni, bila nak makan sate.. ktorang akan berpada-pada.. Makan sorang 5 cucuk je dah cukup. Buat hilang rasa kempunan je. Hihi.. Bukan ape, takuttt woo... Sate memang sedap, tapi bila dah sakit... nanti kita sendiri yang merana... 


Lagi satu cara, dengan pengambilan ESP secara konsisten. Sebab ESP ni antara salah satu suplemen Shaklee yang membantu mencegah kanser selain vitamin2 antioksidan seperti Vitamin A (carotomax), Vitamin C dan Vitamin E.. Tapi bukanlah dah minum ESP, dah makan vitamin ni Fai tak perlu lagi nak jaga pemakanan. Boleh makan sate, ayam golek tu semua... Salah ye macam tu... Kita perlu mengamalkan gaya hidup yg sihat, bukan untuk cegah kanser jer tapi untuk mengekalkan kesihatan di tahap yg optimum. Bersenam 2x seminggu, makan mengikut piramid makanan, minum air secukupnya... InsyaAllah boleh membantu dalam pencegahan kanser...







Kerana ini jugalah ESP ni BEST SELLER kami sepanjang tahunnn... Setiap hari PASTI ada jer orang yg akan order ESP... Sebab ramai yang dah ada kesedaran untuk jaga kesihatan. Mencegah kan lebih baik dari mengubati... (>___<)





Lain-lain info tentang ESP:


Kulit muka bebas jerawat, semakin gebu, licin dan “flawless’ dengan ESP (soy protein) Shaklee…






Fai CeritaCinta 
HP & Whatsapp : 019-7428120 
Email: nnurfairuz@gmail.com 


*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Work at Home Mom. Fulltime Shaklee Independent Distributor Founder Project Shaklee Team (PST)

1 comments:

Write comments
Kakzakie
AUTHOR
October 23, 2014 at 1:11 PM delete

Siapa dah consume pasti tahu akan kebaikannya kan... cuba dulu baru tahu, tapi jgn sekerat jalanlah..

Reply
avatar