Alternatif untuk yang tidak suka minum susu...

12:30 PM 2 Comments A+ a-

Fai antara salah seorang yang tak suka minum susu.. Nak minum tu boleh, tapi ambil masa la nak habiskan secawan. Masa mengandungkan Adam dulu  pun Fai langsung tak minum susu... Fai cuma konsisten makan ostematrix sahaja... 



Antara supplement cadangan yang boleh menggantikan susu.. 



OSTEMATRIX

Ostematrix Shaklee bukan sekadar kalsium. Ia mengandungi campuran kalsium, vitamin D, magnesium dan mineral-mineral lain yang lengkap.

Gabungan Kalsium Magenisum lengkap dengan vitamin D. Sebiji Ostematrix dapat membekalkan 250mg Kalsium dan 100IU Vitamin D. Maka, untuk mendapatkan 100% nilai harian Vitamin D dan Kalsium, anda perlu ambil sebanyak 4 biji Ostematrix setiap hari.













ALFALFA COMPLEX

Alfalfa sememangnya merupakan sejenis tumbuhan yang kaya dengan pelbagai KHASIAT dan KEBAIKAN kepada kita. Alfalfa Complex Shaklee dihasilkan daripada Alfalfa jenis Medicago Sativa yang ditanam secara organik di California dan ianya bebas dari pestisid, herbasid, dan menggunakan bahan baja yang bebas kimia. 
- See more at: http://supplement4all.blogspot.com/2013/11/10-khasiat-dan-kebaikan-alfalfa-complex.html#sthash.Z9uKDURa.dpuf
Alfalfa sememangnya merupakan sejenis tumbuhan yang kaya dengan pelbagai KHASIAT dan KEBAIKAN kepada kita. Alfalfa Complex Shaklee dihasilkan daripada Alfalfa jenis Medicago Sativa yang ditanam secara organik di California dan ianya bebas dari pestisid, herbasid, dan menggunakan bahan baja yang bebas kimia. 
- See more at: http://supplement4all.blogspot.com/2013/11/10-khasiat-dan-kebaikan-alfalfa-complex.html#sthash.Z9uKDURa.dpuf
Alfalfa sememangnya merupakan sejenis tumbuhan yang kaya dengan pelbagai KHASIAT dan KEBAIKAN kepada kita. Alfalfa Complex Shaklee dihasilkan daripada Alfalfa jenis Medicago Sativa yang ditanam secara organik di California dan ianya bebas dari pestisid, herbasid, dan menggunakan bahan baja yang bebas kimia. 
- See more at: http://supplement4all.blogspot.com/2013/11/10-khasiat-dan-kebaikan-alfalfa-complex.html#sthash.Z9uKDURa.dpuf
Alfalfa mengandungi vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi. Alfalfa Complex merupakan salah satu Formula Unik Shaklee yang mula dibangunkan oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950-an.

Ia membekalkan nutrisi yang mana kebanyakannya tidak terdapat di dalam buah-buahan mahupun sayuran. Alfalfa Complex Shaklee kaya dengan protin, asid amino, klorofil, serat, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia.


credit: Google





10 biji Alfalfa menyediakan khasiat menyamai SEGELAS SUSU..




* Alfalfa TIDAK BOLEH DIAMBIL oleh pesakit SLE dan juga ibu hamil






Khasiat kedua-dua supplement ini bersamaan dengan segelas susu. Jadi, tiada lagi alasan untuk anda tidak mengambil "susu" setiap hari... 

Semoga entri ini dapat membantu anda yang tidak sukakan susu..







Fai CeritaCinta
Shaklee ID : 852741
HP & Whatsapp : 019-7428120
Email: nnurfairuz@gmail.com


*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Sujud Syukur

12:30 PM 0 Comments A+ a-

Pengertian Sujud Syukur

Jika hajat kita telah tercapai, maka hendaklah kita menzahirkan rasa penghargaan kita terhadap Allah melalui sujud syukur. Sujud syukur bermaksud sujud yang dilakukan kerana mensyukuri nikmat Allah. Sujud syukur ini disunatkan kepada seseorang yang terlepas dari bahaya atau orang yang mendapat nikmat dari Allah SWT.

Abi Bakrah meriwayatkan “bahawa Nabi SAW apabila datang kepadanya sesuatu yang mengembirakan atau khabar suka, baginda terus sujud berterima kasih kepada Allah”.(Riwayat Abu Dawud dan Tarmizi)

Firman Allah SWT:
Dan (ingatlah juga), ketika Tuhanmu memaklumkan: "Sesungguhnya jika kamu bersyukur, pasti Kami akan menambah (nikmat) kepadamu, dan jika kamu mengingkari (nikmat-Ku), maka sesungguhnya azab-Ku sangat pedih." (Quran, surah Ibrahim, 14:7)





SYARAT-SYARAT SUJUD SYUKUR

Menurut mazhab Syafi’e dan Hanbali disyaratkan sepertimana hendak melakukan solat iaitu thaharah, suci daripada hadas kecil ataupun besar, mengadap kiblat dan menutup aurat.





KAIFIAT SUJUD SYUKUR

Cara pelaksanaanya adalah sebagai berikut:
1) Mengadap kiblat
2) Bertakbir kemudian sujud sekali dengan membaca doa sepertimana doa sujud di dalam solat.
3) Bertakbir sekali lagi untuk bangkit daripada sujud, kemudian salam tanpa membaca doa tasyahud.
(untuk salam boleh dilakukan sekali)




HUKUM SUJUD SYUKUR PADA WAKTU YANG DILARANG MENGERJAKAN SOLAT

Makruh hukumnya mengerjakan sujud Syukur pada waktu-waktu yang dilarang mengerjakan solat sunat seperti selepas solat Subuh atau selepas solat Asar. Meskipun pada ketika itu berlaku sebab-sebab yang membolehkan mengerjakan solat sunat. Begitu juga tidak dibenarkan mengerjakan sujud syukur ketika mendengar khutbah Jumaat.





RUKUN SUJUD SYUKUR

1) Berniat untuk sujud syukur
2) Membaca takbiratul ihram ketika hendak sujud
3) Satu kali sujud
4) Memberi salam sesudah sujud





 ________________________________



Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk semua (>___<)

Ikan Bawal Sweet Sour Sempena Cuti Awal Muharam

8:30 AM 0 Comments A+ a-

Tajuk entri macam orang bekerja je kan.. Padahal hari2 duduk kat rumah. Hihi.. Lunch hari ni Fai plan nak masak ikan bawal sweet sour, kebetulan hari tu beli ikan bawal murah kat Mydin Taman Rinting. Seekor cuma RM3.99 sahaja. Fai pun apa lagi, beli la 2 ekor...


Jom tengok resepi ikan bawal sweet sour ni.. Simple je resepinya, Fai ambil adri blog INI...





credit Google



BAHAN-BAHANNYA :-)
 
2 ekor ikan bawal saiz sederhana, disiang dan cuci bersih, toskan*
Sedikit garam*
Sedikit lada sulah*(*disatukan dan gaul rata, perap sekejap)
3 camca besar tepung jagung
1 biji bawang besar, hiris halus
2 ulas bawang putih, cincang halus
1 hirisan nipis halia, cincang halus
1 biji tomato, cincang halus
1 camca besar sos tomato
3/4 camca besar cili kisar
1/4 cawan cili sos
Sedikit air
Garam secukup rasa
Hirisan daun bawang untuk hiasan
Hirisan cili merah untuk hiasan


CARA MEMBUATNYA :-)
  1. Ikan bawal disalut dengan tepung jagung, rata2. Kemudian goreng hingga kekuningan. Angkat dan letak dalam pinggan sesuai. Ketepikan.
  2. Panaskan sedikit minyak dalam kuali, tumis bawang besar, bawang putih dan halia hingga harum. Masukkan cili kisar dan tumis hingga cili garing. Tambah tomato cincang dan masak sekejap. Masuk  sos tomato dan sos cili. Kacau rata dan tuang sedikit air. Biar mendidih.
  3. Tambah garam secukup rasa (dan jika suka manis, boleh tambah sedikit gula lagi). Masak dengan api kecil hingga pekat. Rasa dan jika ok boleh matikan api. Curah sos tadi atas ikan bawal. ratakan dan hias dengan hirisan daun bawang dan cili merah. Hidangkan segera...











Harap-harap jadilah ikan bawal sweet sour yang Fai nak masak nanti.. Hihi...

Cara mengatasi masalah anak kurang selera makan

12:50 PM 2 Comments A+ a-

Bila dah jadi ibu ni, kita memang akan lebih concern tentang perkembangan anak.. Adam dari baby lagi dia memang kurang makan, banyak susu jer. Makan pun sikitt je. Tapi alhamdulillah berat badan dia ok, masih ikut graft lagi. Masa check up setahun, berat badan Adam tak berapa cantik. Kat graft pun naik sikit je.. Dah nak hampir ke paras kuning... Fai dah mula risau.. Yelah, nurse mesti akan bising bila tengok berat tak cantik. Kadang-kadang tu puas Fai pujuk dia makan, dah makan 1-2 suap lepas tu dia geleng kepala. Dah macam-macam yang Fai masakkan, dia tak nak makan jugak. 

Bila dah berlarutan macam tu, Fai risau. Fai cuba alternatif dengan bagi Adam Mealshake Shaklee. Fai cuma bagi dia suku sudu teh Mealshake je sehari.. Lepas seminggu, alhamdulillah memang nampak selera makan Adam bertambah. Setiap kali orang makan, dia akan datang dan minta disuap. Dia pun dah tak memilih makanan lagi. Makan je apa yang ibu masak. Ni dah hampir sebulan Fai konsisten bagi Adam Mealshake, alhamdulillah dah nampak badan Adam semakin berisi. Syukur sangat..

Yang bestnya, sejak makan Mealshake ni perkumuhan Adam sangat lawas. Setiap hari mesti buang air besar 1-2x sehari. Lagi yang Fai perasan, Adam tak mudah dijangkiti selsema atau demam walaupun papanya demam, tapi Adam steady je. Ada sekali je Adam demam lepas minum mealshake tu, tapi tu pun cuma sehari je.. Alhamdulillah...












Duta mealshake.. Hihi..








Sekilas FAKTA tentang MEAL SHAKES

♥ Membekalkan sekurang-kurangnya 35% (atau lebih) Nilai Harian (Daily Value) bagi 19 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh tubuh.
♥ Sumber yang  kaya dengan kalsium, fiber dan protein.
♥ Pilihan terbaik rendah lemak dan rendah glisemik. 
♥ kaya dengan  sumber kalsium dan protin yg sesuai dengan keperluan tumbesaran kanak-kanak
♥ Rasa French Vanilla yang enak (seperti aiskrim vanila), boleh diminum begitu sahaja atau dicampur dengan susu, atau minuman kegemaran.
♥ EXTRA -  NO artificial flavor, colors, sweeteners or preservatives added!
♥ sesuai untuk seisi keluarga





TUJUH (7) sebab kenapa perlu belikan anak anda Meal Shakes…

  • Complete Nutrients - Provides 24 types of A to Z essential vitamins, minerals and trace minerals. Deficiency in trace minerals will affects the absorption of vitamins and causes inactive enzymes.  It also contains soy lecithin that works hand-in-hand with fat soluble vitamins.
  • Supplies Key nutrient to cells - Rich in protein (contain no lactose) that helps in forming skin, nails, hair, organs, blood, immunised cells etc.
  • Aids in Growing Up - Contains folic acid, biotin, rich in calcium and magnesium that are needed for building bones and cells in the growing up process.
  • Anti-Oxidants - Contains vitamins A, C, E, zinc, selenium which are the anti-oxidant components for anti-ageing.
  • Restore skin complexion - Contains complete vitamin B-Complex, iron, copper to form healthy red blood cells, thus improves the skin colour complexion.
  • Detoxification - Rich in soluble fibre that helps the (peristalsis of colon and stomach/bowel movement) to excrete excess fat and waste from the colon and stomach.
  • Great Taste for young and old - Delicious drink with natural fructose; quick replenishment of the necessary nutrients for the body; contain no artificial colouring and artificial sugar.



Testimoni Mealshake:Testimoni Mealshake tambah selera makan anak







Tak rugi melabur untuk kesihatan anak.. Fai happy sangat bila tengok Adam kuat makan... Bila Adam selalu sihat, ibu pun senang hati. Hihi..
.
.
.
.
.
Fai CeritaCinta
HP & Whatsapp : 019-7428120
Email: nnurfairuz@gmail.com



 *Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

ESP Shaklee mampu mencegah kanser..

11:20 AM 1 Comments A+ a-

ESP mampu mencegah kanser..??? Betul ke?? Macam mana ESP boleh membantu mencegah kanser??


Jom kite berkenalan dulu dengan kanser..


APAKAH KANSER
  • Kanser ialah sel yang terhasil secara tidak normal dalam badan seseorang. Satu kelompok sel kanser dipanggil tumor dan jika tidak dirawat ia boleh membesar dan merebak ke anggota badan yang lain.
  • Tumor ini akan mengelilingi sel dan mengambil khasiat daripada sel. Tumor ini mungkin adalah kanser. Sel-sel kanser ini akan berkembang dan tersebar ke organ badan yang lain melalui saluran darah dan limpa.
  • Setiap orang ada sel kanser dalam badan. Sel kanser ini tidak kelihatan dalam ujian atau pemeriksaan piawai sehinggalah mereka telah berganda ke beberapa juta.
  • Sel kanser tidak mempunyai bentuk khas, wujud dalam pelbagai saiz dan berbeza daripada sel sihat yang mempunyai bentuk seragam. Ia boleh dilihat dengan jelas di bawah mikroskop.









Bagaimana ESP dikatakan mampu untuk MENCEGAH KANSER??


ESP mengandungi kandungan protein yang lengkap dan ISOFLAVONE mencukupi di mana isoflavone adalah bahan semulajadi yang diperlukan untuk MELAWAN KANSER.. Kandungan GENISTEIN dan DAIDZEIN dalam isoflavone inilah yang akan merencatkan sel kanser daripada merebak...



GENISTEIN
  • Berfungsi untuk halang pertumbuhan salur darah baru ke sel kanser. Jadi, sel kanser yg sedia ada dlm badan kita akan terbantut nak membesar sebab tak cukup nutrient yg disalurkan kepadanya.
  • Boleh mengurangkan risiko breast kanser dan prostat.
  • Mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser.
  • Memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser.
 
DAIDZEIN
  • Halang hormon penggalak / pertumbuhan sel kanser dari sampai ke sel kanser.
  • Bekerjasama dgn GENISTEIN untuk halang (block) enzim yang menyebabkan pertumbuhan tumor.
  • Bermanfaat kpd wanita dalam mengawal kesan “potent estrogens” yg boleh merangsang pertumbuhan sel kanser payudara.



Bila dah baca pasal kanser ni, jadi takuttt pulak. Yelah, baru Fai tahu rupa2nya dalam badan kita ni memang dah ada sel kanser, cuma sel kanser tu tak merebak jer lagi. Yang buat Fai bertambah takut sebab setiap hari kita semua ni tak terlepas dari pengambilan makanan yang merupakan agen kepada kanser dan hampir 90% makanan kita bersifat asid dan mempunyai kandungan aditif yang tinggi seperti pewarna dan perasa tiruan, pemanis buatan, pengawet dan pelbagai lagi campuran bahan kimia yang merbahaya… Nak2 makanan yg dibakar mcm sate, ayam percik, ayam golek… Makanan2 ni semua terlalu tinggi tau kandungan RADIKAL BEBAS… 



Mencegah lebih baik dari mengubati... Betul kan..?? Antara langkah yg Fai ambil untuk mencegah kanser, Fai kurangkan makanan yang bakar-baka.. Fai dengan hubby memang suka makan sate. Sejak tahu tentang sel kanser ni, bila nak makan sate.. ktorang akan berpada-pada.. Makan sorang 5 cucuk je dah cukup. Buat hilang rasa kempunan je. Hihi.. Bukan ape, takuttt woo... Sate memang sedap, tapi bila dah sakit... nanti kita sendiri yang merana... 


Lagi satu cara, dengan pengambilan ESP secara konsisten. Sebab ESP ni antara salah satu suplemen Shaklee yang membantu mencegah kanser selain vitamin2 antioksidan seperti Vitamin A (carotomax), Vitamin C dan Vitamin E.. Tapi bukanlah dah minum ESP, dah makan vitamin ni Fai tak perlu lagi nak jaga pemakanan. Boleh makan sate, ayam golek tu semua... Salah ye macam tu... Kita perlu mengamalkan gaya hidup yg sihat, bukan untuk cegah kanser jer tapi untuk mengekalkan kesihatan di tahap yg optimum. Bersenam 2x seminggu, makan mengikut piramid makanan, minum air secukupnya... InsyaAllah boleh membantu dalam pencegahan kanser...







Kerana ini jugalah ESP ni BEST SELLER kami sepanjang tahunnn... Setiap hari PASTI ada jer orang yg akan order ESP... Sebab ramai yang dah ada kesedaran untuk jaga kesihatan. Mencegah kan lebih baik dari mengubati... (>___<)





Lain-lain info tentang ESP:


Kulit muka bebas jerawat, semakin gebu, licin dan “flawless’ dengan ESP (soy protein) Shaklee…






Fai CeritaCinta 
HP & Whatsapp : 019-7428120 
Email: nnurfairuz@gmail.com 


*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Solat Sunat Syukur

12:30 PM 1 Comments A+ a-

Apabila kita mendapat sesuatu nikmat, atau sesuatu yang kita hajati atau mencapai kejayaan, maka sewajarnyalah kita bersyukur kehadrat Allah swt, cara menunjukkan syukur ini ada pelbagai cara. Antaranya ialah, sujud syukur, sembahyang sunat syukur dan yang paling penting, menggunakan nikmat itu untuk perkara yang baik yang diredhai Allah. 
Sembahyang ini dilakukan dalam dua rakaat sekali salam dan boleh dilakukan seberapa banyak yang termampu. Ia juga boleh dilakukan pada bila-bila masa, tidak kira siang atau malam, asalkan bukan pada waktu yang ditegah bersembahyang.




Firman Allah s.w.t:
Dan Kami akan memberi balasan kepada orang-orang yang bersyukur. (Quran, surah Ali-Imran, 3:145)

“Sesungguhnya jika kamu bersyukur, pasti Kami akan menambah (nikmat) kepadamu, dan jika kamu mengingkari (nikmat-Ku), maka sesungguhnya azab-Ku sangat pedih.” (Quran, surah Ibrahim, 14:7)



Solat ini dilakukan dalam 2 rakaat sekali salam dan boleh dilakukan seberapa banyak yang termampu. Ia juga boleh dilakukan pada bila-bila masa tidak kira siang atau malam asalkan bukan pada waktu yang ditegah bersembahyang.



CARA MELAKSANAKANNYA

1. Lafaz dan niat solat ialah:
Ertinya: "Sahaja aku sembahyang sunat syukur dua rakaat kerana Allah taala"


2. Lakukan sembahyang ini seperti biasa. Surah yang dibaca boleh dipilih dari mana-mana surah.
3. Selepas memberi salam, bacalah doa kesyukuran. Antara doa yang boleh dibaca ialah seperti ini: 

 
  

Sejak terjebak dengan Shaklee la baru Fai amalkan solat sunat Syukur ni... Fai biasa akan buat solat sunat syukur ni bila dapat rezeki yang tak disangka-sangka. Ataupun bila apa yang Fai "minta" dimakbulkan... Terasa hina dan kerdil sangat diri ni jika nak dibandingkan dengan kuasaNya... Subhanallah...
Fai bersyukur sangat ditemukan dengan group Jutawan Shaklee yang amat menitikberatkan tentang kebergantungan pada yang Maha Esa.. Dalam group Jutawan Shaklee ni, kami dididik untuk meletakkan sepenuh pergantungan hanya padaNya kerana hanya Dia Maha Pemberi Rezeki.. Kita semua tak punya apa-apa, apa yang kita ada sekarang adalah berkat ihsan dan kasi sayang dariNya...

Resepi Rahsia ESP Shaklee

12:29 PM 0 Comments A+ a-

Hari ni Fai nak share resepi rahsia ESP hasil perkongsian dari MamaFaiz...

Jom kita tengok apa die resepi rahsia tu... hihi...


_____________________________________


Walau kali ke-10 or kali ke100 ada promo ESP... saya tak jemu cerita tentang ESP.. Petang ni teringat satu resipi glamor dari timur tengah yang saya pernah kongsikan dgn ramai orang... Cuba lah:

  1. Rendam 2-3bj kurma dalam segelas susu segar
  2. Biarkan beberapa jam atau semalaman dalam fridge. Jangan lupa add on 1tbsp ESP (Kena blend sebab ia menjadikan tekstur campuran lagi halus. Sedappp)
  3. Tambah badam untuk rasa lebih enak
  4. MasyaAllah, campuran resipi di atas memang marvellous, lazat, energized... 

Yang best... khasiatnya. Ia mencantikkan semua sel kat badan kita ni. Sel luaran dan dalaman, gebu, berseri, licin, anjal, mulus..... ohmaigod.. Harapan saya ayat ini tak overclaim.. Ia datang dari pengalaman diri sendiri, bukan saya sahaja tapi MAJORITI KAWAN2 saya.. kalau tidak, masakan sales ESP sahaja dlm sehari cecah puluhribuan ringgit.



_______________________________________






Betulll... Resepi ni memang sangat sedappp... Penuh dengan khasiat. Fai suka campur sekali dengan badam, rasa lemak2 badam dicampur dengan manis kurma dan soya asli ESP.. Minum sejuk2 pulak tu. wallaaa... Memang meleh air liur dibuatnya... Ok la, nak pergi rendam kurma, esok pagi boleh breakfast dengan resepi rahsia ni. hihihi...











Fai CeritaCinta
Shaklee ID : 852741
HP & Whatsapp : 019-7428120
Email: nnurfairuz@gmail.com


*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Tetamu Terakhir

12:00 PM 0 Comments A+ a-

Sangat terkesan dengan rancangan Semanis Kurma semalam yang bertajuk Tetamu Terakhir..



Apakah persediaan kita untuk menyambut tetamu terakhir...??

Sudah cukupkah amalan kita untuk mengadapNya??

Sudah cukupkah kita berbakti kepada ibu dan ayah??

Sudah cukupkan kita berbakti kepada suami/isteri??

Apa yang kita tinggalkan di dunia sebagai bekalan di "sana"??

Pernahkah kita menyakiti hati dan perasaan orang lain??



Rancangan Semanis Kurma malam tadi memang sangat terkesan pada diri Fai.. 
Masih banyakkk lagi yang perlu diperbaiki.. 
Astarghfirullah.....


 


Sedikit perkongsian dari Superstage's Heaven:
 

Tahukah anda bahawa kunjungan Malaikat Maut kepadamu akan mengakhiri hidupmu? Menyudahi aktivitimu? Dan menutup lembaran-lembaran amalmu? Setelah kunjungannya itu, kita tidak akan dapat lagi melakukan satu kebaikan pun. Tidak dapat melakukan solat sunat dua raka’at. Tidak dapat membaca satu ayat pun dari kitabNya. Tidak dapat bertasbih, bertahmid, bertahlil, bertakbir, beristighfar walaupun sekali. Tidak dapat berpuasa walaupun sehari. Tak upaya lagi untuk bersedekah meskipun sedikit. Tidak dapat melakukan haji dan umrah walaupun mempunyai banyak wang dan persiapan. Tidak dapat berbuat baik kepada kerabat atau pun tetangga. Suratan amalmu sudah berakhir dan engkau hanya menunggu perhitungan dan pembalasan atas kebaikan atau keburukanmu!!

Oleh itu, mana persiapanmu untuk menemui Malaikat Maut? Mana persiapanmu untuk alam kubur ketika menghadapi pertanyaan, ketika di Padang Mahsyar, ketika hari Hisab, ketika ditimbang di Neraca Keadilan Ilahi (Mizan), ketika diperlihatkan lembaran amal, ketika melintasi Sirat dan berdiri di hadapan Allah Al-Jabbar?


---------------------------------------------------------------


Di akhir rancangan, Ustazah Nor Bahyah ada kongsikan dua DOA yang kita boleh amalkan agar kita dapat menyambut "tetamu terakhir" dalam keadaan khusnul khotimah.. 
1. Surah Yusuf ayat 101
2. Surah Al-Fajr ayat 21-30















 


Semoga kita sama-sama dapat beramal dengan doa ini dan semoga pengakhiran hidup kita semua dalam keadaan khusnol khotimah.. Amiiinnn.....

Nak tak duit extra RM500 setiap bulan?

12:28 PM 0 Comments A+ a-

Dengan keadaan harga minyak naik, duit gaji pun rasa tak cukup..
Kan best kalau ada EXTRA RM500 setiap bulan..

Macam-macam kita boleh buat dengan RM500 tu..

>> Boleh tampung duit minyak pergi balik kerja..
>> Lepas duit makan pergi kerja..
>> Lepas untuk belanja barang dapur..
>> Lepas bayar duit taska anak..
>> Lepas bayar yuran sekolah anak..
>> Lepas duit elektrik dgn duit air.. (siap ade lebih lagi boleh guna untuk beli pampers anak..)
>> Lepas bayar hutang kad kredit..



Dalam keadaan harga naik sekarang ni, mesti ada suri rumah yang merancang nak bantu suami tambah pendapatan family TANPA perlu keluar rumah untuk bekerja.. Betul tak?? Walaupun cuma RM200-RM500 sahaja setiap bulan, tapi ianya dah cukup banyak.. Lepas la duit susu dgn pampers anak-anak... Boleh juga tambah duit lauk...


Kalau Fai,duit RM500 tu lepas bayar monthly payment kereta.. Siapa yg tak nak kan if dapat EXTRA RM500 setiap bulan?? Dengan keadaan ekonomi sekarang, jika ada extra RM500 tu besarrr nilainya..


Fai dah pernah merasa dapat RM500 setiap bulan..
Fai nak bantu anda pula merasa RM500 setiap bulan dengan join Fai dalam MISI ‪#‎duitextrarm500‬ dan Fai akan add anda dalam group khas untuk misi ini.. dan Fai akan tunjukkan jalan bagaimana caranya untuk anda dapat duit extra RM500 setiap bulan...

 

Yang penting ianya BUKAN skim cepat kaya.. Cuma bermodalkan RM75 sahaja (>___<)








Jangan segan untuk hubungi Fai sekiranya anda berminat nak join misi ini.. I'm more than willing to help <3 <3 <3
 


Fai CeritaCinta
Shaklee ID : 852741
HP & Whatsapp : 019-7428120
Email: nnurfairuz@gmail.com

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Adam dah pandai jalan..

11:58 PM 2 Comments A+ a-

Malam tadi tidur kat Kluang.. Adam macam biasa tidur awal, pukul 9.00 dah tidur. Tak lama dia tidur tu, dia menangis menjerit-jerit. Memang dah kenal sangat kalau nangis macam ni Adam sakit perut. Agaknya sebab semalam makan macam2 sangat. Semua benda yang dia nampak, minta ibu suapkan.. Fai pun panggil hubby minta tolong urutkan betis dgn perut Adam.. Kali ni Adam nangis agak lama. Biasanya lepas urut Adam akan terus kentut dan sambung tido. Panic juga Fai time tu. Bukakkan seluar Adam dan minta hubby urutkan dari peha sampai le betis Adam... Nampak Adam semakin lega. Tak lama lepas tu dia kentut. Alhamdulillah... Biasanya lepas kentut baru Adam akan tidur nyenyak. Memang Adam tidur nyenyak sampai pagi, syukur sangat...

Petang tadi lepas zohor, sebelum balik JB.. Singgah rumah mak angkat Fai di Felda Ayer Hitam. Kat rumah mak kebetulan ada cucu-cunya yang tak balik lagi. Suka la Adam sebab ada kawan.. Tetibe Fai dengan hubby perasan yg Adam dah mula menapak dengan lepas tangan. Ada la dalam 10 langkah. Main sekejap dengan cucu mak, Adam prektis jalan lagi.. Macam tu je la sampai ktorang balik JB.
Sampai rumah.. Adam sambung lagi skill dia petang tadi. Tapi kali ni dia bangun sendiri dan berjalan dalam 10-15 tapak. Langkah semakin panjang. Hihi.. Bila jatuh, dia akan bangun dan sambung jalan lagi. Rupa-rupanya malam tadi Adam nangis sebab nak minta upah pandai jalan.. Hihi...

Hari ni, 6 Oktober 2014, genap setahun dua bulan 12 hari, Adam Hussin permata hati ibu papa pandai jalan walaupun masih "goyang" lagi langkahnya. Alhamdulillah....






Gambar pagi tadi sebelum keluar jalan2 bandar kluang.. masa ni berjalan masih kena ada orang pimpin lagi...

Salam Aidiladha

11:14 AM 2 Comments A+ a-

Salam Aidiladha..

Fai on the way balik kampung, kat Yong Peng. Lepas zohor nanti baru balik Kluang. Hihi.. Sekarang ni musim hujan, hati-hati memandu. Ni pun cuaca mendung je sepanjang perjalanan dari JB.. Tak sabar nak makan ketupat palas yang nenek buat. Time raya ni la peluang untuk makan banyak. Hihi..



Promosi Shaklee Oktober 2014: ESP, Soy Protein Isolate

11:24 AM 0 Comments A+ a-






Promosi Shaklee Oktober >> ESP Buy 6 Free 1..
 
 Save worth RM150..
FREE membership fee worth RM75..
Cash Bonus RM36.00..

Anda akan jimat sebanyak RM261.00 sekiranya anda beli ESP promosi ni... Banyakkk kan?? Memang berbaloi-baloi... 


Inilah masa yang sesuai untuk anda yang teringin sangat nak mencuba ESP Shaklee. Boleh share dengan family yang lain.. Fai biasa memang akan beli ESP ni 3 tin setiap bulan, untuk Fai, untuk hubby dan juga untuk MIL.. Untuk orang tua paling cepat kesan. MIL Fai memang suka sarapan dengan ESP setiap pagi. Katanya badan segar, tak rasa penat. Ada sehari tu stock ESP dah habis kat rumah.. MIL cakap memang rasa lain tak minum ESP... Rasa cepat letih..





Sedikit Info Tentang ESP










Fai CeritaCinta
Shaklee ID : 852741
HP & Whatsapp : 019-7428120
Email: nnurfairuz@gmail.com


*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.