Testimoni: Vita-Lea Iron Shaklee Penawar Masalah HB Low... (HB dari 10.7 bertambah sehingga 11.4 dalam masa 5 hari...)

11:17 PM 0 Comments A+ a-

Selasa lepas, 16 April 2013, Fai pegi check up macam biasa kat KK Masai.. yang tak bape bestnya HB fai turun... Last month Hb 11.1, tapi kali ni Hb 10.7... Biasa la kena bebel dengan nurse sebab bila HB bawah 11.0 ni RISIKO SANGAT TINGGI TERHADAP IBU DAN BAYI...

Antaranya boleh menyebabkan:
  • Kematian si ibu ketika melahirkan
  • Keguguran
  • Anak lahir tidak cukup bulan

Fai memang risau giler dah time tu.. Yelah, sebab risikonya sangat tinggi. Minta dijauhkan perkara-perkara yang tak elok ni. Nauzubillah... Sabtu tu pergi check up kat Poliklinik Yuslina Pasir Gudang. Minta doctor check HB sekali... Hari ni baru dapat result HB Fai tu...




Tadaaaa.............








Alhamdulillah HB Fai dari 10.7 naik sampai 11.4 hanya selepas 5 hari KONSISTEN dgn Vitalea-Iron Shaklee.. Syukur sangat... Alhamdulillah...

Mesti korang ade yang cakap macam ni kan...  "jual shaklee pun HB blh turun ke?" 

Yup, HB Fai still turun walaupun hari2 Fai makan Vitalea 2 biji... Setelah bereksperimen atas diri sendiri.. Rupa2nya, kuantiti Vitalea yg Fai ambil tu tak cukup untuk badan Fai bekalkan darah kepada baby yg sedang membesar.

Syukur sangat... dengan pengambilan Vitalea-Iron Shaklee HB Fai naik semula... Malah lebih tinggi dari bacaan last month. hehe... yang paling best, tak perlu susah-susah nak kena makan kerang.  tak perlu makan hati ayam/lembu... (doktor Noraini kat Poliklinik Yuslina tu pun tak bagi makan hati ayam/lembu sebab boleh menyebabkan baby kena hepatatis)



Fai percaya, Allah uji kerana DIA nak Fai bantu anda yang mempunyai masalah yang sama macam Fai. Bila diuji macam ni, baru Fai dapat rasa apa perasaan ibu-ibu hamil yg mempunyai masalah HB low ni... SANGAT RISAU ok... Alhamdulillah....... sekarang HB Fai dah ok. Nampak gayanya ada kemungkinan akan naik ke 12... Sangat sukeee, hihi :-) 



Jika anda preggy mommies dan anda mempunyai masalah HB low, jangan segan2 contact Fai.. 

I'm more than willing to help..



Fai CeritaCinta
Shaklee ID : 852741
HP & Whatsapp : 019-7428120
Email: nnurfairuz@gmail.com


*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Kenapa perlu minum 3 liter air sehari apabila ambil suplemen Shaklee?

4:57 PM 2 Comments A+ a-

Setiap orang yang mengambil supplement Shaklee (tak kira jenis apa) PASTI akan dinasihatkan minum air yang banyak, sekurang-kurangnya 3L sehari. Kenapa banyak sangat ya??


Fakta-fakta yang perlu diketahui tentang kaitan air dan supplement semulajadi Shaklee:
  1. Supplement semulajadi Shaklee membebaskan toksin dari tubuh, dan memperbaiki sel-sel yang rosak. Air amat diperlukan dalam proses ini, jika tidak anda akan mengalami keadaan yang dinamakan healing crisis.
  2. Pengambilan supplement adalah dalam bentuk concentrated iaitu kandungan yang sangat pekat. Kekurangan air akan menyebabkan darah menjadi pekat. Oleh itu perlu banyak minum air. Umpama mengacau sesudu gula dalam sebiji cawan berbanding dengan mengacau sesenduk gula dalam sebiji cawan. Satu senduk gula pasti tidak sesuai dilarutkan dalam sebiji cawan, jadi ia memerlukan bekas yang lebih besar iaitu jag.
  3. Berbeza dengan mengambil vitamin dari sumber organik semulajadi (buah-buahan asli), buah-buahan tidak memerlukan air yang banyak kerana ia sendiri sudah mengandungi air. Tahap kepekatan nutrient dalam sebiji buah jauh lebih rendah dari sebiji pil vitamin. Bayangkan sebiji pil Vita-C 500mg Sustained Released sama dengan 7 biji oren. Berapa banyak air dalam 7 biji oren tu?

Sebab itulah Fai suka nasihatkan setiap customer yang beli vitamin Shaklee dari Fai agar minum air masak 3 liter sehari. Fai memang sukat pengambilan air sehari. Dari bangun tidur sampai pukul 1.00 petang, Fai mesti dah habiskan 1.5L air. Kemudian, sambung pula lepas lunch, habiskan lagi 1.5L. 
 
Sekiranya anda tidak mengambil sebarang supplement, dinasihatkan agar tidak meminum air dengan kadar sedemikian, kerana ia boleh mencairkan nutrient dalam tubuh.
 
 
 
Mula-mula memang rasa susah sangat nak habiskan 3L air masak sehari. Jom cuba apply tips di bawah.
 
 
 
 
 
 
Sharing is caring <3
 

Fai CeritaCinta 
Shaklee ID : 852741 
HP & Whatsapp : 019-7428120 
Email: nnurfairuz@gmail.com 

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

"Saya ada jerawat batu, muka berminyak, parut jerawat. Tapi saya tak nak makan banyak vitamin,boleh tak??" Jawapannya BOLEH...

12:29 PM 2 Comments A+ a-

credit: Google


JERAWAT HALUS, JERAWAT BATU, PARUT JERAWAT/JERAGAT, MUKA BERMINYAK... semua ni antara masalah-masalah yang sering diajukan kepada Fai...

Kalau nak diikutkan, lagi banyak masalah kulit anda.. lagi banyakkkk la vitamin yang anda perlu ambil.. Hehe... Tapi jangan risau, setiap pembelian vitamin dari Supplement & Lifestyle (ceritacinta04.blogspot) anda akan diberi KONSULTASI PERCUMA sehingga masalah kulit anda dapat diatasi. InshaAllah Fai akan cuba bantu sebaik mungkin... dengan syarat anda juga perlu BERSABAR dan KONSISTEN makan vitamin selama 3 bulan berturut-turut. Kerana sel badan kita ni perlukan sekurang-kurangnya 90 hari untuk betul-betul bertindak balas dengan vitamin yang kita ambil..


Jom tengok antara vitamin yang boleh membantu mengatasi masalah kulit..


ESP - membantu baik pulih masalah kulit berjerawat

Kajian American Journal of Clinical Nutrition terbitan Julai 2007 menunjukkan kaitan antara makanan yang rendah dengan indeks glisemik dan pembaikan masalah jerawat. Kajian mendapati dalam tempoh 12 minggu, jerawat berjaya dikurangkan dengan lebih baik di kalangan kumpulan peserta yang mengambil makanan dengan kandungan glisemik gula yang rendah berbanding kumpulan yang mengambil makanan yang tinggi dengan karbohidrat. Secara umumnya, selain makanan berkarbohidrat ringkas yang tinggi, pengambilan makanan tinggi lemak tepu, makanan berminyak dan bergoreng, bergula akan memberi impak yang lebih ketara kepada masalah jerawat. 

Pengalaman Fai sendiri, after sebulan konsisten minum ESP.. memang terasa kulit muka semakin gebu, licin dan “flawless"... hihi..



B Complex - untuk kulit licin dan bersinar

♥ Just remember B for Beauty... Beauty from inside... ^__^
♥ Untuk kestabilan hormon… mengandungi Vitamin B2 (riboflavin) berfungsi untuk merangsang fungsi adrenal yg normal dan membantu pengeluaran hormon pituitary.
♥ Penting sebagai ANTI-STRESS (B5-pathotenic acid) sebab stress boleh menyebabkan kulit berkedut dan nampak cepat tua. Stress yg berpanjangan juga boleh memburukkan lagi simptom jerawat. 
B Complex juga bertanggungjawab kpd “melanij” (pewarna) yg menjadikan kulit “tan” (warna perang terbakar). Jika anda mudah “sunburn”, tu tandanya anda kekurangan B Complex dlm badan.  



 


Vitamin C - untuk kulit halus dan bersinar

♥ C for Collagen... Penting dalam pembentukan kolagen dan tisu penghubung yang lain untuk menjadikan kulit kita ANJAL dan KUAT (>__<)
♥ ANTIOKSIDAN yg membantu untuk melawan radikal bebas, antara punca menyebabkan kulit nampak tua sebelum usia..!
Melindungi kulit wajah daripada terkesan dengan sinaran matahari. 







Vitamin E - untuk awet muda

keep you LOOKING YOUNGER, by retarding cellular aging due to oxidation...
♥ Kulit kusam terjadi akibat selalu berjemur di tengah panas. Vitamin E memberikan perlindungan kepada kulit dari pengaruh buruk sinar ultraviolet, sehingga kelembapannya terjaga. Sangat membantu dalam mengatasi kulit kusam dgn menjadikan kulit muka bertambah berseri2..








Alfalfa Complex - detox semulajadi

♥ jerawat adalah tanda badan kita mempunyai banyak toksin. Alfalfa membantu badan untuk detox secara semulajdi. Bila usus dah bersih, vitamin yang kita ambil akan dapat diserap dengan lebih effisien dan beri kesan yang cepat.







Gla Complex - rahsia kepada kulit yang cantik

Gama Linolenik Asid (GLA) berfungsi menstabilkan hormon di dalam badan kita. Masalah hormon tidak teratur merupakan salah satu punca terjadinya jerawat.










Zinc Complex - untuk masalah jerawat yang teruk (jerawat batu/bernanah)

♥ Kekurangan zinc juga merupakan salah satu punca terjadinya jerawat. Zinc Complex berperanan untuk penyembuhan luka dan mengawal penghasilan minyak melalui kelenjar minyak. Zinc salah satu agen penting dalam keseimbangan hormon.











Sekali lagi Fai nak bagitahu... Jika anda mengalami masalah jerawat yg teruk... JANGAN BIMBANG... Anda tak perlu ambil kesemua vitamin-vitamin ni... Setiap pembelian vitamin dari Fai, anda akan diberi KONSULTASI PERCUMA sehingga masalah kulit anda dapat diatasi. InshaAllah Fai akan cuba bantu sebaik mungkin...


Sharing is caring...

Fai CeritaCinta 
Shaklee ID : 852741 
HP & Whatsapp : 019-7428120 
Email: nnurfairuz@gmail.com 


*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

TESTIMONI: Muka bebas jerawat selepas konsisten mengamalkan Shaklee

5:27 AM 0 Comments A+ a-

Gambar yang sebelah kiri, penuh jerawat merah-merah di muka beliau... Memang sangat jelas. Muka pun nampak teruk dengan jerawat yang tak surut-surut tu. Tapi selepas consume ESP, B Complex, Vitamin E, Vitamin C dan GLA Complex... Selepas 3 bulan, jerawat dan parut-parut jerawat hilang sama sekal... dan kulit beliau pun makin PUTIH BERSERI dan TIDAK KUSAM. Ini adalah kesan penggunaan ESP. ESP?? Yess... sebab ESP ni MENYIHATKAN SEL. Mana-mana bahagian kulit muka yang berjerawat dan berparut tu adalah petanda sel yang rosak dan mati, tanda-tanda bahawa sel tersebut tidak dapat digantikan dengan sel yang baru. InshaAllah dengan pengambilan ESP yang konsisten, ianya akan membantu menyihatkan sel. Bila sel dah sihat, secara tak langsung membantu penyerapan vitamin lain dengan lebih BERKESAN ke dalam badan... dan inshaAllah kesannya lebih cepat... 
Tapi anda perlu ingat ye, Shaklee ni suplemen semulajadi. Kesan yang optimum hanya boleh dilihat selepas KONSISTEN 90 hari, kerana sel badan kita memerlukan 90 hari untuk betul-betul bertindak balas dengan vitamin yang kita ambil. (>__<)






picture credit to ummiirfan.com






Inginkan konsultasi berkenaan masalah kulit muka? Feel free to contact Fai... I'm more than willing to help.. InshaAllah...



Fai CeritaCinta 
Shaklee ID : 852741 
HP & Whatsapp : 019-7428120 
Email: nnurfairuz@gmail.com 



*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

10 Surah Yang Mujarab Dari Nabi Muhammad S.A.W

10:46 AM 1 Comments A+ a-

Salam Jumaat semua.. Thanks Bicara Hatiku atas perkongsian ni. Jom sama-sama amalkan. Tak dapat buat semua, dapat buat 1-2 pun jadilah. Yang penting istiqamah (>___<)



1. SURAH AL-FATIHAH
Amalkan membaca Surah Al-Fatihah semasa hendak tidur diikuti dengan membaca Surah Al-Ikhlas 3 kali, Surah Al-Falaq dan Surah An-Nas. Insya'Allah akan aman tenteram dan terjauh daripada gangguan syaitan. Dianjurkan juga membaca surah ini sebanyak 44 kali untuk mengubati sakit mata, perut, gigi dan lain-lainnya dengan izin Allah s.w.t. Untuk mencegah kemarahan Allah, bacalah surah ini sebanyak 17 kali sehari iaitu dengan mengerjakan solat 5 waktu.

2. SURAH YAASIN
Telah bersabda Rasulullah s.a.w.,
"Sesungguhnya bagi setiap sesuatu itu ada hati, dan hati Al-Qur'an ialah Surah Yaasin iaitu jantung Al-Qur'an. Sesiapa yang membaca Surah Yaasin, nescaya dituliskan oleh Allah pahala menyamai sepuluh kali membaca Al-Qur'an seluruhnya." (Hadis riwayat At-Tarmizi dari Anas r.a.)
 
Rasulullah s.a.w. juga bersabda :
"Surah Yaasin dinamakan di dalam kitab Taurat dengan sebutan "At-Mu'ammah" (yang umum), yang mengumumkan pembacanya dengan kebaikan dunia dan akhirat, menanggung segala bala baik dari kesusahan di dunia mahu pun akhirat. Pembaca juga akan dilindungi dari setiap keburukan dan kejahatan serta segala hajat dan kemahuan akan Allah kabulkan. Jika dibaca dalam satu malam semata-mata mengharapkan keredaan Allah, nescaya Allah akan mengampunkan dosanya." (Hadis riwayat Malik, Ibnu-Sunni dan Ibnu Hibban).
 
Surah Yaasin ni juga jika diamalkan, akan terselamatlah kita dari kehausan di hari KIAMAT.

3. SURAH AT-DHUHAN
Dibaca sekali pada malam Jumaat agar kita terselamat dari huru hara di Padang Mahsyar.

4. SURAH AL-WAQI'AH
Menurut beberapa hadis Rasulullah s.a.w., mereka yang mengamalkan membaca Surah Al-Waqi'ah pada setiap malam, insya'Allah tidak akan merasai kepapaan. Mereka yang membacanya sebagai wirid, insya'Allah akan beroleh kesenangan selama-lamanya. Mereka yang membacanya sebanyak 14 kali setiap lepas solat Asar, insya'Allah akan dikurniakan dengan rezeki yang banyak.

Selepas solat Isyak, ambillah segelas air lalu bacalah Surah Al-Fatihah sekali, Ayatul Qursi sekali dan Surah Al-Waqi'ah ayat 35-38 sebanyak 7 kali. Tiup dalam air dan minum. Dalam hati, niat untuk menjaga kecantikan diri dan kebahagiaan rumahtangga.

Makna Surah Al-Waqi'ah Ayat 35-38 ialah :
"Sesungguhnya, Kami telah menciptakan isteri-isteri mereka dengan ciptaan istimewa. Serta Kami jadikan mereka sentiasa dara (yang tidak pernah disentuh), yang tetap mencintai jodohnya serta yang sebaya dengan umurnya."

5. SURAH AL-KHAUTHAR
Sesiapa yang mengamalkan membaca surah ini sebanyak 1,000 kali, maka Allah s.w.t. akan menghasilkan hajatnya termasuk rezeki dan kenaikan pangkat. Sesiapa yang membaca 1,000 kali juga selepas solat Isyak hingga dia tertidur, insya'Allah dia dapat melihat Rasulullah s.a.w. dalam tidurnya.

6. SURAH AL-KHAAFIRUUN
Sesiapa yang membaca Surah Al-Khaafiruun, maka bandingannya seperti membaca seperempat Al-Qur'an, disamping terlepas dari syirik, terjauh dari godaan syaitan dan terlepas dari peristiwa yang mengejutkan (Riwayat At-Tarmizi).

Sebelum tidur, bacalah surah ini agar kita mati dalam iman serta membersihkan kotoran dalam diri kita.


 
7. SURAH AL-MULK
Sebuah lagi Surah dari Al-Qur'an iaitu Surah Al-Mulk mempunyai fadilat dan faedah yang amat besar bagi sesiapa yang mengamalkan membacanya. Menurut beberapa hadis Rasulullah s.a.w., mereka yang mengamalkan membaca akan surah ini, akan mendapat syafaat dan keampunan dosa-dosanya. Mereka yang membacanya pada setiap malam, insya'Allah, akan terselamat dari azab kubur..

8. SURAH AL-IKHLAS
Rasulullah s.a.w. pernah bersabda kepada isteri kesayangan baginda, Siti Aisyah, antara mafhumnya :
"Wahai Aisyah isteriku, sebelum kamu tidur, khatamlah dulu Al-Qur'an."

Siti Aisyah lalu berkata, "Wahai suami ku, saya tidak mampu khatam Al-Qur'an sebanyak 30 juzuk itu."

Apabila mendengar kata-kata Siti Aisyah tersebut, Rasulullah s.a.w. sambil tersenyum lalu menjawab, "Barangsiapa yang membaca 3 kali sebelum tidur, seolah-olah ia telah khatam Al-Qur'an keseluruhannya."

Dari Rasulullah s.a.w.. pernah bersabda kepada Saidina Ali r.a.,
"Sesiapa hendak pergi musafir, kemudian ketika dia hendak meninggalkan rumahnya, ia membaca surah Al-Ikhlas 11 kali, maka Allah memelihara rumahnya sampai ia kembali."

Ibnu Said Al-Khanafi menerangkan :
"Surah ini dinamakan Surah Al-Ikhlas, ertinya bersih atau lepas. Maka barang siapa yang membacanya dan mengamalkannya dengan hati yang ikhlas, maka ia akan dilepaskan kesusahan duniawi, dimudahkan di dalam gelombang sakratulmaut, dihindarkan dari kegelapan kubur dan kengerian hari kiamat."

9. SURAH AL-FALAQ
Siti Aisyah menerangkan :
"Bahawa Rasulullah s.a.w. pada setiap malam apabila hendak tidur, Baginda membaca Surah Al-Ikhlas, Surah Al-Falaq dan Surah An-Nas lalu ditiupkan pada kedua telapak tangan, kemudian disapukan keseluruh tubuh dan kepala. Barang siapa terkena penyakit kerana perbuatan syaitan atau manusia, hendaklah membaca Surah Al-Falaq dan Surah An-Nas sebanyak 41 kali selama 3 hari, 5 hari atau 7 hari berturut-turut. Barang siapa yang takut akan godaan syaitan dan manusia, takut dalam kegelapan malam atau takut dengan kejahatan manusia, bacalah Surah Al-Falaq dan Surah An-Nas sebanyak 100 kali."

10. SURAH AN-NAS
Surah An-Nas adalah surah yang terakhir (ke-114) dalam Al-Qur'an. Nama An-Nas diambil dari kata An-Nas yang berulang kali disebut dalam surah ini yang bermaksud manusia. Surah ini termasuk dalam golongan surah makkiyah. Isi surah ini adalah bagi menganjurkan manusia memohon perlindungan kepada Allah dari godaan syaitan baik yang berasal dari golongan manusia mahu pun jin. Surah An-Nas ini juga adalah penerang hati.








Inginkan konsultasi tentang suplemen yang sesuai dengan anda? Jangan segan-segan hubungi Fai ye.. Terima kasih (>___<)


Fai CeritaCinta 
Shaklee ID : 852741 
HP & Whatsapp : 019-7428120 
Email: nnurfairuz@gmail.com 


*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

NUTRIFERON (imun booster). Satu-satunya interferon semulajadi di dunia.

1:46 PM 0 Comments A+ a-




Promosi APRIL - Nutriferon (buy 6 free 1)



Jom berkenalan dengan Nutriferon


Dicipta oleh pakar imun, Dr. Yasuhiko Kojima
Satu-satunya suplemen yang dicipta oleh pakar imun - Dr. Yasuhiko Kojima.




Lebih daripada 40 Tahun Penyelidikan

Dr. Kojima berjaya mencipta NutriferonTM selepas beberapa kali menjalankan ujikaji dan penilaian terhadap beribu-ribu sebatian dan lebih daripada 200 herba lain. 

NutriferonTM mengandungi satu campuran proprietari ekstrak tumbuhan semulajadi yang berasal daripada biji labu, benih plantago, kuntuman bunga Japanese Honeysuckle dan bunga safflower.  Boleh didapati secara eksklusif melalui Shaklee.
  



Siapa yang perlukan Nutriferon?

Secara amnya, Nutriferon ni sesuai untuk anda yang mempunyai imun sistem yang lemah.

  • Selalu demam
  • Senang terkena SELSEMA dan BATUK
  • Pengidap asma
  • Masalah resdung 
  • Mempunyai masalah alergic, tak boleh salah makan atau kalah pada habuk
  

Bagaimana ia bertindak?  

Nutriferon bekerja dalam dua cara segera mengaktifkan sistem pertahanan imuniti dan juga menggerakkan "pasukan cari dan musnah' dalam sistem imuniti badan





Dapatkan Nutriferon dengan SPECIAL DISCOUNT dari Fai... InshaAllah anda pasti berpuas hati dengan harganya...

 

Inginkan penjelasan lanjut tentang Nutriferon? Jangan segan-segan hubungi Fai...



Fai CeritaCinta 
Shaklee ID : 852741 
HP & Whatsapp : 019-7428120 
Email: nnurfairuz@gmail.com 


*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.