Nak kulit licinnn dan gebusss?? Jom baca apa suplemen yg membantu...

4:53 PM 0 Comments A+ a-

Dah lama blog ni tak dibelai... Maaf sebab dah lama tak kongsikan "sesuatu" dengan anda di sini. Fai cuba nak susun balik jadual. Nak kena schedule balik dari pagi sampai tido... Mula2 ni memang kena buat jadual, biar masa kita tu dapat dimanfaatkan dgn sepenuhnya... Sebab Fai ni jenis yg suka bertangguh, (sangat tidak bagus ok..) Target this month nak perbaiki masalah pengurusan masa jadi lebih teratur, bagun pada waktu yg tetap... Setiap hari akan cuba untuk belajar sesuatu yg baru... Hehe... Eh, dah melalut pulak pasal personal.. Soriii ye... 

Sebenarnya Fai nak bagitau BERITA BAIK pada anda... PROMOSI masih diteruskan untuk bulan ni ye. Sesiapa yg nak cantik berseri raya nanti, boleh la beli vitamin2 yang membantu untuk masalah kulit pada bulan ni... Ramai yang berebut2 ni. Anda bila lagi?? Tak nak ker cantik berseri mcm yg lain?? Dah cuba confirm jatuh cinta... InsyaAllah... Jom baca suplemen apa yg membantu kulit nampak LICIN dan GEBU...



korang nak tau tak, dulu Fai sangat fanatik tau dgn Dato' Siti ni. hehehe...



Vitamin A

Memulihkan kulit anda daripada kerosakan matahari, kerutan dan penuaan dengan vitamin A, untuk wajah menjadi lembut dan bercahaya. Vitamin ini adalah perlu untuk membaik pulih kulit. Dr Arthur Perry mengatakan bahawa vitamin A "adalah satu-satunya perkara yang boleh mengembalikan beberapa tanda-tanda penuaan ." Menghapuskan kulit kering seperti psoriasis dengan vitamin A.


Biotin, Vitamin B3 dan B5 (B COMPLEX)

Mampu menjadikan kulit berseri, sihat dengan mengambil 300 mcg Biotin harian. Biotin adalah yang paling penting vitamin B untuk kulit anda.

Ambil 30 mg vitamin B3 (niasin) setiap hari untuk mengekalkan kelembapan pada kulit anda.

Membantu menyembuhkan jerawat apabila anda mengambil 300mg vitamin B5 (Pantothenic acid) setiap hari. Lit-Hung Leung, MD mendapati apabila 10g vitamin B5 diambil untuk jerawat, liang kulit muka menjadi nyata lebih kecil dalam satu hingga dua minggu dan berterusan sehingga kulit sangat licin dan cantik.

 

Vitamin C dan E
 
Lebih 80 peratus kulit anda dibuat kolagen, protein. Merangsang kolagen pada kulit anda dengan mengambil vitamin C tambahan. Pengambilan vitamin C menjadikan kulit anda kelihatan lembut, nampak lebih muda dan mengurangkan atau mencegah kedutan.

Dr Peter Pugliese, pakar penjagaan kulit, mengatakan bahawa vitamin C adalah larut air dan juga antioksidan biologi yang paling penting. Pengambilan 800mg - 2,000mg vitamin C setiap hari dengan flavanoids, untuk penyerapan yg lebih baik.

Mengambil 400 IU vitamin E setiap hari untuk mengurangkan kerosakan kulit akibat cahaya matahari, memperbaiki tekstur kulit dan mencegah kedutan.

 

Zink, Selenium, Omega-3 dan Alpha-hydroxyacids

Mengambil suplemen zink setiap hari sebanyak 15 mg, terutamanya jika anda mempunyai jerawat. Zink mengembalikan bekalan minyak kulit ke tahap yang normal.

Melindungi kulit anda dari kerosakan matahari dengan 200 mcg selenium setiap hari.

Ambil 1,000 mg (satu sudu besar) minyak flaxseed atau 1,000 mg minyak ikan setiap hari untuk mendapatkan dos yang omega-3 asid lemak perlu. Omega-3 memastikan kulit anda lembap, licin dan kelihatan lebih muda.

Membina semula sel-sel kulit anda dengan mengambil 200 mg Asid Alpha-Lipoik setiap hari. Asid alfa-Lipoik merupakan antioksidan yang lebih berkuasa daripada vitamin C dan E.

 



Psstttt : Minum setengah berat badan anda dalam auns air setiap hari untuk melembapkan kulit anda dari luar dalam.















Fai (Nurfairuz)
Shaklee Independent Distributor 
ID Shaklee : 852741 
HP: 019-7428120 
Email: nnurfairuz@gmail.com 




*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Work at Home Mom. Fulltime Shaklee Independent Distributor Founder Project Shaklee Team (PST)