Kesihatan adalah anugerah hidup hari ini...

1:03 PM 0 Comments A+ a-

Pernah tak anda mengalami situasi seperti di bawah?



Amna (bukan nama sebenar) telah pergi membuat rawatan di sebuah klinik pakar. Doktor mengesahkan beliau menghidap penyakit “A” yg agak kronik dan doktor telah menyarankan agar beliau mendapatkan sejenis antibiotik “X” di farmasi untuk merawat penyakitnya.

Jika kita berada dalam situasi Amna… Adakah kita akan cakap macam ni sewaktu di farmasi??
“Penyakit saya ni agak teruk. Tapi saya nak kan antibiotik paling murah yg boleh merawat penyakit ni”

Mestilah tak kan?? Apa yg kita akan cakap kalau kita berada dlm situasi Amna?… Mostly kita akan cakap macam ni…
“Saya tak peduli, walaupun antibiotik tu mahal saya akan beli. Yang penting penyakit saya ni sembuh”

________________________________________


Betul takkk?? Mesti kita akan cakap macam tu… Bila dah sakit, yg ada dalam pemikiran kita 1 jer… Nak penyakit tu cepat sembuh... Tak kisah la betapa mahal sekalipun harga ubat tu, kita tetap akan bayar… Kan2?? 




Macam tu jugalah Fai sebelum kenal Shaklee. Langsung tak ada kesedaran tentang kepentingan suplemen. Alhamdulillah, Allah bukakan hati untuk mencuba suplemen Shaklee. Sejak jatuh cinta dgn Shaklee, ubat2 klinik langsung dah tak pernah sentuh. Demam pun sikit2 jer, tak seteruk dulu. Bila keluarga sihat, hati pun senang. Suami pun bertambah sayangggg… Fai percaya untuk nampak cantik, kita perlu bermula dari kecantikan dalaman… dannn yg paling penting, untuk kelihatan cantik 30 tahun akan datang, ianya bermula HARI INI… InsyaAllah…


Fai tak boleh jamin anda akan sentiasa sihat dengan Shaklee, tapiii insyaAllah Fai boleh bantu anda untuk memperbaiki taraf kesihatan kepada yg lebih baik. InsyaAllah ^_^


Tak salah jika kita peruntukkan sedikit wang untuk melabur dalam membeli suplemen yg berkualiti, sebab Fai percaya harga yg kita laburkan tu setanding dgn manfaat kesihatan yg bakal diperolehi. Bukan sahaja kita dapat meningkatkan taraf kesihatan, kita juga dapat menikmati ANUGERAH KEKAYAAN hidup hari ini… 



Diriwayatkan oleh at-Tirmidzi dan Muslim daripada Amru bin Maimun R.A., pada suatu hari Rasullullah S.A.W telah menyampaikan pengajarannya kepada seorang lelaki, dengan sabdanya yang bermaksud: 

“Rebutlah peluang lima perkara sebelum datang lima perkara yang lain, iaitu masa muda engkau sebelum datangnya hari tua, masa sihat engkau sebelum dilanda sakit, masa kaya engkau sebelum jatuh papa, masa lapang engkau sebelum datangnya waktu sibuk, dan masa hidup engkau sebelum datang saat kematian.”





Peringatan untuk diri sendiri juga... Semoga ianya bermanfaat kepada semua ^_^









Hubungi Fai di 019-7428120| nnurfairuz@gmail.com untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling sesuai dengan anda. Anda juga akan diberikan tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan Fai (",) 






* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. (I'm Shaklee Independent Distributor)

Work at Home Mom. Fulltime Shaklee Independent Distributor Founder Project Shaklee Team (PST)