Rahsia wajah berseri dalam masa 21 hari??

3:10 PM 4 Comments A+ a-

"thanks kak . memang nak terus consume shaklee je pas ni... insya allah... :) sume org tego faizah berseri2 je pas bersalin neh... yela byk sgt mkn vitamin kot...ahaha...kulit pun da xberjerawat dah... :) alhamdulillah....".. ~faizah...antara ibu2 yang setia dgn Shaklee mengambil full pek set B dan juga ESP (energizing soy protin) ; credit to Kak Cery


Ramai geng2 shaklee claim - makanlah ESP nanti kulit cantik, kulit anjal, awet muda... Kenapa esp (soy protin)... Bukannye yang lain2 yang ditekan kan? Lecitin ke calcium ke...alfalfa ke... Kenelah ada penjelasan disebalik ni semua kan kan? Kite kene tahu apa yang kita makan. Dari segi teori dan sains kenapa kulit menjadi kusam dan tidak berseri??? Kulit menjadi kusam mempunyai kaitan dengan zat yang diperolehi oleh kulit seseorang.


Kulit menjadi kusam mempunyai kaitan dengan zat yang diperolehi oleh kulit seseorang. Kalo anda semua nak tahu, kulit muka kita boleh bertukar dalam masa 21 hari? Sebab sel kulit muka kita hidup selama 21 hari dan kemudian akan bertukar kepada sel baru. Jika kita tidak mengambil makanan yang berzat, bagaimana kolagen boleh terbentuk? Bagaimana sel kulit baru nak bertukar dengan sel kulit yang lama? Sebab tu kulit nampak kusam.


Tahukah anda bahawa sel terbentuk dari protein. Mana datangnya sumber protein? Dari ikan, ayam, telur, kekacang. Namun tahukah anda protin tidak dapat hidup dalam suhu yang tinggi? Apabila kita masak, kita akan pastikan masakan itu masak sehingga mendidih. Maka secara langsung protien akan mati. Protein hidup dalam suhu tidak lebih dari 37*celcius. Kita hanya dapat rasa sedap je tapi zatnye dah hilang.


Kerana itu kita digalakkan mengambil supplement protein. Jika sel mendapat cukup protein, sel baru akan tumbuh bagi menggantikan sel yang lama dan secara langsung wajah akan nampak lebih berseri.


In addition to soy protein, sel tadi juga memerlukan vitamn C untuk membentuk kolagen bagi menambahkan kekenyalan kulit. Manakala vitamin E penting untuk saraf dan memberikan awet muda kepada kulit....


Ada sesetengah dari kita memang sudah dikurniakan kulit yang cantik dan mulus. Tidak perlu bersusah payah ke pusat kecantikan... Tak perlu tempek segala mcm krim ataupun bergantung pada suplemen sangat...tetapi sesetengah dari kita memerlukan bantuan suplemen untuk memiliki kulit yang cantik... Walaubagaimana pun, terpulang kepada anda.. Apa yang kita makan hari ini bukan memberi kesan sekelip mata… Tetapi pelaburan jangka masa panjang tanpa kita sedari...


Yang pasti kecantkan itu milik setiap insan…dan ianya datang dari Tuhan. Banyakkan berselawat dan jangan lupa berdoa setiap kali melihat cermin. Kecantikan luaran itu terhasil dari kecantikan dalaman jua.dan juga amalan pemakanan kita…....

credit to: Cery MamaFaiz


Bagi Fai, ESP (soy protein) Shaklee adalah yang terbaik... Fai akan pastikan setiap hari mesti minum 3 sudu ESP sebelum sarapan... Bukan untuk muka flawless dan cantik jer.. tapi untuk keperluan sel2 badan menjalankan fungsinya. Sebab Fai tahu, makanan yang Fai makan setiap hari tak mungkin akan dapat membekalkan sumber protein yang cukup. Lebih-lebih lagi sekarang ni Fai FULLY BREASTFEED Adam. Sumber protein tu memang sangat penting untuk tumbesaran Adam, untuk menggalakkan penghasilan susu.. Yang bestnya, semakin hari kulit Adam semakin putih tau. Hihi..





Kesihatan adalah anugerah dan rahmat dari Allah tak ternilai. Kalau kita boleh beli baju, barang2 kehendak kita sampai sanggup berhutang... Berapa pula nilai yang sanggup kita belanjakan untuk kesihatan diri?



"Satu dirham yang kamu gunakan untuk pencegahan adalah lebih baik bagi 1000 dirham yang kamu gunakan bagi perubatan"
Hadis Sahih Rasulullah...





Jangan segan2 untuk hubungi Fai sekiranya anda mempunyai pertanyaan lanjut tentang ESP (>___<)

Fai CeritaCinta
Shaklee ID : 852741
HP & Whatsapp : 019-7428120
Email: nnurfairuz@gmail.com

Work at Home Mom. Fulltime Shaklee Independent Distributor Founder Project Shaklee Team (PST)

4 comments

Write comments
July 24, 2011 at 12:15 AM delete

suka la baca entry kecantikan..

nak cantik jugak...hehe..ila kena jaga pemakanan ila la macam neh..

thanks atas info...suka ayat cntik lurn terhasil dr kecntikn dalamn...;-) nak pinjam ayat ye.heheh

Reply
avatar
Ms Fai Ayie
AUTHOR
July 24, 2011 at 3:26 PM delete

hehehe...kte ni org perempuan mmg x blh dipisahkan dgn kecantikan. kalo blh 24 jam nk kelihatan cntik. btl x?? hehe...

boleh jer...sila2 ;)

Reply
avatar
March 4, 2014 at 4:19 PM delete

Semua orang suka cantik kan Fai... keindahan itu ciptaan Allah.. jadi semua orang suka :)

Reply
avatar
sal ya
AUTHOR
March 12, 2014 at 3:32 PM delete

ms pregnant dlu consumed calcium shaklee. tp skg dh xde kan?

Reply
avatar